امام جمعه ریگان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند دولت در تراز انقلاب هستیم،تصریح داشت:مصداق عینی دولت در تراز انقلاب دولت شهیدان رجائی و با هنر است که دوران کوتاه مدت با برکتی بود و دشمن تاب و تحمل این دولت موفق را نداشت و دست به ترور زد.
کد خبر: ۹۱۶۷۷۹۵
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ریگان با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و تبریک این هفته به دولتمردان، اظهار داشت:هفته دولت یادآور مجاهدت‌های خستگی ناپذیر شهیدان رجائی و باهنر است.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نیازمند دولت در تراز انقلاب هستیم، تصریح داشت:مصداق عینی دولت در تراز انقلاب دولت شهیدان رجائی و با هنر است که دوران کوتاه مدت با برکتی بود و دشمن تاب و تحمل این دولت موفق را نداشت و دست به ترور زد.

وی افزود: دولت در تراز انقلاب شاخه‌هایی دارد که دولتمردان باید در مسئولیت هایشان به آن‌ها متعهد، پایبند و جامه عمل بپوشند.

خطیب جمعه ریگان حمایت از جریان انقلابی و التزام عملی به شعار‌های انقلاب، مقابله با هر گونه رانت خواری، فساد اداری و اقتصادی، نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها برای جلو گیری از فساد و رشوه، دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون، پاکدستی و ساده زیستی، مدیریت جهادی و جوان گرا بودن، رعایت بیت المال و جلوگیری از حیف و میل بیت المال را از شاخصه‌های دولت در تراز انقلاب عنوان کرد.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با بیان اینکه توقیف غیر قانونی نفتکش ایرانی در آب‌های جبل الطارق با تحریک دولت ترامپ صورت گرفت، عنوان کرد:دولت انگلیس خیال می‌کرد مسئولان ایرانی با التماس و عذر خواهی بدنبال آزادی نفتکش خود خواهند بود، زهی خیال باطل.

ایشان افزود:نیروی‌های مومن در جمهوری اسلامی مجاهدانه وارد عمل شدند و یک نفتکش انگلیسی که با ناو جنگی بریتانیا اسکورت می‌شد توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

وی تصریح داشت:توقیف نفتکش اسکورت شده انگلیسی، توقیف یک نفتکش نبود بلکه در حقیقت خلع سلاح دفاعی و نظامی انگلیس بود.

این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد:پیام توقیف نفتکش انگلیسی، پیام اقتدار دریایی ایران به کشور‌های عربی و غربی بود تا همه بدانند اقتدار ایران اسلامی حتی بر انگلیس و آمریکا هم سایه انداخته است.

خطیب جمعه ریگان در ادامه اشاره داشت به خروج شیخ زکزاکی از نیجریه برای درمان و افزود: در پی فشار گسترده افکار عمومی جهان دولت نیجریه با حکم دادگاه مجبور شد مجوز خروج شیخ زکزاکی و همسرش را برای درمان به هند را صادر کند.

رنجبر ماهانی ابراز داشت:نبود امکانات مناسب، دسترسی نداشتن به پزشکان متعهد و زندانی شدن در بیمارستان و از طرفی هند و نیجریه تحت فشار دولت سعودی هر کدام اهدافی را دنبال می‌کنند و سرانجام شیخ زکزاکی بدون درمان به نیجریه بازگشت.

وی با بیان اینکه خروج شیخ زکزاکی ازنیجریه و رفتن به هند و کار شکنی در روند درمان وی نگاه‌های بین المللی را بیش از پیش بر این مساله متمرکز کرده است، افزود: دولت نیجریه مجبور خواهد شد روند درمان این شیخ بزرگوار را بپذیرد تا از فشار افکار عمومی رهایی یابد.

رنجبر ماهانی در ادامه بیان داشت:مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت فرمود: دشمنان نظام اسلامی صراحتاً می‌گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان‌پذیر نیست و باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن‌ها و مغز‌ها و تحریک هوس‌ها به این هدف رسید.

وی افزود: رهبری در دیگر بیانات خود فرمودند: باید مانع نفوذ این اقدامات سازمان‌یافته در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد. ما معتقد به بستن فضای فرهنگی کشور نیستیم، اما با ولنگاری فرهنگی به‌شدت مخالفیم.

امام جمعه ریگان تصریح داشت:ما در شرایطی هستیم که جبهه مقابل ما و دستگاه‌های استکباری، همه امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به‌کار گرفته‌اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.

رنجبر ماهانی در ادامه با بیان اینکه بر اساس نتایج یک نظر سنجی دو سوم از مردم ایران در شهر و روستا از فضای مجازی استفاده می‌کنند، ابراز داشت:سناریوسازی‌های دشمن در موضوعاتی مثل گرانی قیمت ارز، حجاب، جنگ، ولایت فقیه و آینده کشور در حجم بسیار بالایی در صفحات مجازی تولید شده و هر مخاطب و کاربری را در مقابل انسان‌های خیالی قرار می‌دهد.

خطیب جمعه شهرستان ریگان تغییر سبک زندگی اسلامی، کاهش پیدا کردن ازدواج، افزایش طلاق و افزایش جستجوی محتوای مستهجن از طریق گوگل همه را از آثار مخرب فضای مجازی عنوان کرد.

ایشان در ادامه تصریح داشت:حضور مجازی سازمان‌های اطلاعاتی دشمن، منافقین و رژیم سعودی بستری شده برای رخنه بی هزینه دشمن در خانه‌های ایرانیان و این از دیگر آفات فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید قرار داریم، اذعان داشت:کشاورزی که یکسال هزینه کرده و چشم به محصول خرما دوخته است پس از خشکیدکی و قیمت پایین خرما از همه جا درمانده و مایوس شده است.

امام جمعه ریگان در پایان اظهار داشت:لازم است بیمه کشاورزی و مسئولین مربوطه و کسانی که در نرخ و قیمت طلای سیاه نقش آفرینی می‌کنند، جبران خسارت و رونق به تولید بومی ببخشند و باعث دلگرمی کشاورز شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات