امام جمعه تبریز:

مسئولان درباره آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران پاسخگو باشند

امام جمعه تبریز با اشاره به آتش سوزی گسترده در جنگل های ارسباران با تشکر از مسئولان محلی و استانی و دست اندرکار برای مهار این آتش خطاب به وزیر کشور گفت : آقای رحمانی عزیز ستاد بحران کشور چه وظیفه ای در برابر این حوادث دارد ؟!
کد خبر: ۹۱۶۷۸۱۲
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود: چهار روز از آتش سوزی این جنگل ها سپری می شود اما کسی نمی تواند آن را مهار کند و نزدیک به ۳۰۰ هکتار طعمه حریق شده است.
وی ادامه داد : اگر ستاد بحران با دیگر نهادها مشکل دارد و اگر سازمان مراتع ، جنگل ها و آبخیزداری با دیگر سازمان ها مشکل دارد مردم چه گناهی دارند که حجم گسترده ای از این ذخیره گاه جنگلی له خاکستر تبدیل شود؟!

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به تماس های تلفنی خود با مسئولان کشوری و فرماندهان ارشد ارتش گفت: با پیگیری های استاندار و سردار خرم هلی کوپترها وارد میدان شده اند اما طبق اعلام ستاد بحران این بالگردها مجهز به آب پاش نیستند.
امام جمعه تبریز با انتقاد از نبود امکانات لازم جهت مهار آتش گفت : چند ۱۰۰ میلیون برای هزینه کرد به این حوزه پولی نیست که مسئولان لنگ آن باشند اگر قبلا اعلام میکردند ما از خیران در حوزه کمک میگرفتیم.
حجت الاسلام آل هاشم افزود: برای بررسی آخرین وضعیت منطقه بعداز نماز شخصا در مناطق حادثه دیده حاضر خواهم شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقیدر بخش دیگر خطبه ها اظهارداشت: امیرالمومنین علی علیه السلام قائم مقام رسول خدا از نظر علم، تقوا و تدبیر در امور دینی بی نظیر و مانند پیامبر اکرم بود و همه زمینه های برای تحقق آرزوهای شوم کفار را کور کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه با مرور تاریخ معاصر کشورمان این موضوع در انقلاب اسلامی ایران هم قابل مشاهده است گفت: دشمنان اسلام تلاش کردند تا در زمان حیات امام راحل به انقلاب ضربه برنند تا اهداف آن تحقق پیدا نکند.
خطیب نماز جمعه با اشاره بی نتیجه بودن این تلاش های مذبوهانه گفت: دشمنان ما فکر می کردند بعداز اما می توانند آرزوهای شوم خود را دنبال کنند اما هدایت های داهیانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز به ایران اسلامی و همه مسلمانان جهان این آرزوها را ناکام گذاشته است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه از واقعه غدیر بعنوان بخش مهمی از بزرگترین همایش تاریخی اسلام یاد کرد و گفت : لقب امیرالمومنین از جانب پرودگار متعال بواسطه حضرت جبرئیل در آخرین حج پیامبر اکرم به ایشان ابلاغ شد، تنها عنوان زیبنده ای که به مولا علی(ع) بیان شد تا مسلمانان با همین عنوان به حضرت ایشان ولایت و امامت امت اسلامی تبریک گفتند.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان که کفار از آغاز رسالت پیامبر به سقوط دین محمدی دل بسته بودند اما با استقامت حضرت رسول و یاران ایشان این امید ها به یاس تبدیل شد.
حجت الاسلام  آل هاشم ادامه داد: کفار امید داشتند چون حضرت پیامبر فرزندی ندارد پس کسی نمیتواند اهداف ایشان را دنبال کند اما واقعه غدیر و امامت و ولایت حضرت علی به مسلمانان باعث شد اندیشه های کج دار و مریض کفار با شکست همراه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها