دومین المپیاد استعدادهای برتر نونهالان کشور در رشته بوکس با حضور ۵۳۰ ورزشکار از استان های سراسر کشور و ۲ منطقه آزاد کیش و اروند در سقز آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۸۸۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دومین المپیاد استعداد های برتر نونهالان کشور در رشته بوکس روز جمعه اول شهریور با حضور رئیس فدراسیون بوکس ایران و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن شهید آبدرم سقز آغاز به کار کرد.

در این المپیاد ۵۳۰ ورزشکار نونهال و ۶۰ کادر فنی در رده سنی ۱۳ تا ۱۶ سال، در ۱۴ وزن و از ۳۱ استان کشور و دو منطقه آزاد کیش و اروند به مدت ۴ روز، از یکم تا ۶ شهریور به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس فدراسیون بوکس کشور در آیین آفتتاحیه دومین المپیاد برتر نونهالان کشور در سقز اظهار داشت: حضور ورزشکاران سراسر کشور در این المپیاد، رنگین کمان زیبایی در کردستان و سقز نقش بسته است که چشم های ورزشکاران ایرانی را که طالب زیبای های این دیار است به خود معطوف کرده است.

حسین ثوری با بیان اینکه کردستان و سقز میزبان خوبی برای این المپیاد هستند افزود: با وجود مشکلات فراوان، سقز به خوبی این مسابقات را برگزار می کند و میزبان خوبی برای ورزشکاران بوکس کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: امیدواریم دومین المپیاد استعدادهای برتر نونهالان کشور قهرمانان خوبی را برای ایران پرورش دهد تا در عرصه های بین المللی شاهد قهرمانی بوکس جمهوری اسلامی باشیم.

رئیس فدراسیون بوکس ایران تاکید کرد: ورزش بوکس، ورزش مظلوم و کم برخورداری است و امیدواریم با برگزاری این مسابقات قهرمانان زیادی را برای آینده ورزش بوکس تربیت کنیم.

فرماندار سقز نیز در این آیین گفت: سقز در ادوار گذشته و در راستای توسعه و مسابقات قهرمانی کشور میزبان خوبی بوده است و ظرفیت و پتانسیل های زیادی برای برگزاری مسابقات کشوری و حتی آسیایی داریم.

کامیل کریمیان با بیان اینکه بستر و زمینه شناخت فرهنگی برای ایجاد وحدت و انسجام ملی فراهم کردیم، تاکید کرد: یکی از هدف های برگزاری چنین رخدادهای ورزشی در سطح کشوری وحدت ملی و همبستگی بین اقوام ایرانی است و امیدواریم سفیران خوبی برای این وحدت و همبستگی باشیم.

دومین المپیاد استعدادهای برتر نونهالان کشور در رشته بوکس بزرگترین رویداد ورزشی سقز است و نکته قابل توجه افتتاحیه این مراسم حضور رئیس فدارسیون بوکس کشور با لباس فاخر کُردی بود.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
ارسال نظرات