آغاز به کار جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان با اجرای نخست

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان عصر جمعه و با اجرای نمایش سولکس اثر جوردی بلترامو از ایتالیا در پارک شانو در سنندج آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۸۸۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بلترامو که نویسنده، کارگردان و بازیگر این نمایش بود آن را در سبک کمدی اجرا کرد و توانست شهروندان سنندجی که دقایقی جذب این نمایش شده بودند را بخنداند.

وی پس اجرای نمایش در جمع خبرنگاران از اجرای نمایش در ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت:‌۲۳ سال است که مشغول به کار تئاتر خیابانی هستم، اما اولین بار است که به ایران سفر می‌کنم و به اجرای تئاتر می‌پردازم که در این سفر عاشق این کشور و مردم خونگرم آن شده‌ام.

بلترامو در رابطه با واکنش و نحوه استقبال مردم ایران نسبت به اجرای خود اظهار داشت: مردم هر کشور خصوصیات خاص خود را دارند، اما مردم و تماشاگران تئاتر را در ایران بسیار مشتاق دیدم.

وی اضافه کرد:‌تئاتر خیابانی برپایه تبادل و ارتباط میان بازیگر و تماشاچی بنا شده است و اگر این تبادل وجود نداشته باشد انرژی‌ایی حتی برای بازیگر نمی‌ماند.

این فعال تئاتر ایتالیایی افزود:‌تماشاچی‌های خوب نمایشی خوب را به‌وجود می‌آورند و تماشاچی‌هایی که به نمایش واکنش مناسبی نداشته باشند موجب می‌شوند نمایش خوبی اجرا نشود.

وی یادآور شد: هدفم از اجرای این نمایش ایجاد ارتباط با تماشاچی است، به عنوان مثال شمارشی که در وقت اجرا با دوچرخه انجام دادم بهانه‌ای برای همین ارتباط بود.

بلترامو گفت: ژانر کمدی و اجرای سیرک و نمایش‌های اینچنین در غرب بسیار رایج است و من نیز به شخصه کمدی را برای اجرای تئاتر خیابانی ترجیح می‌دهم.

وی تاکید کرد: من عاشق خنداندن مردم هستم و این برایم بسیار اهمیت دارد و وقتی می‌بینم مردم لبخند می‌زنند و می‌خندند بسیار خوشحال می‌شوم.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان (تئاتر خیابانی و دیگرگونه‌های اجرایی) در هشت بخش شامل مسابقه ایران، دیگرگونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، مهمان (برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی)، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی اول تا پنج شهریور در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

علاوه بر مریوان تعدادی از نمایش‌های این جشنواره در شهر سنندج هم اجرا می‌شود.

این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، اداره کل هنر‌های نمایشی، انجمن هنر‌های نمایشی ایران، انجمن هنر‌های نمایشی کردستان و کانون تئاتر خیابانی برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار