شناسایی ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز آب در روستاهای باشت

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت گفت: از یک ساله گذشته تاکنون ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستاهای این شهرستان شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۹۸۴
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
امین محمدی افزود: پرونده‌های انشعاب‌های غیرمجاز روستا‌های باشت هم اکنون در حال پیگیری در مراجع قضایی است.
وی بیان کرد: استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغ‌ها در مناطق چالموره، لیراب، چاه تلخ و پشت کوه از مشکلات این اداره است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت بیان کرد: افزون بر انشعاب‌های غیرمجاز برخی کشاورزان با استفاده از تانکر پر شده از آب انشعابات خانگی، باغ‌های خود آبیاری می‌کنند.
وی از برنامه ریزی برای افتتاح طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی بر روی رودخانه شاه بهرام در سال آینده خبر داد.
محمدی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه بنیاد برکت و سپاه به این طرح مهم اختصاص یافته است.
وی بیان کرد: روستا‌های فتح، کهسرک، شاه بهرام، تلچگاه و شادگان از مهمترین روستا‌های محل اجرای این طرح هستند.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت بیان کرد: با بهره برداری از این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه آب روستایی این شهرستان رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: آبرسانی به روستا‌های پزین و تلخ آب بیدک از دیگر طرح‌هایی در دست اجرا است و فاز نخست آن در هفته دولت بهره برداری می‌شود.
محمدی ابراز داشت: این طرح با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی باشت ادامه داد: در مرحله نخست چهار میلیارد ریال به طرح آبرسانی روستا‌های پشت کوه حاج قلندر اختصاص یافته است.
محمدی افزود: طرح آبرسانی به روستا‌های خان احمد با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و ۵۰ درصد پیشرفت کاری از دیگر طرح‌های مهم آب روستایی این شهرستان است.
وی بیان کرد: این طرح در قالب ۱۵ کیلومتر خط انتقال و چهار باب مخزن اجرا می‌شود.
وی گفت: اصلاح و بازسازی شبکه آب روستایی باشت و توسعه شبکه آب در روستا‌های باقی مانده گوهرگان، تکیه و ده بزرگ در این شهرستان نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار