بنیاد برکت ۲۵۰ طرح کوچک اشتغال‌زا در قالب طرح سحاب با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان باشت اجرا می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۰۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان امروز در نشست شورای بنیاد برکت ۲۵۰ طرح اشتغال‌زا در باشت اجرا می‌کنداشتغال باشت گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های دام سبک، دام سنگین، کشاورزی، شیلات و طیور اجرا خواهد شد.
سید علی سجادی با اشاره به اینکه این طرح‌های اقتصادی امسال اجرا می‌شود افزود: ۱۵ روستای هدف اشتغال برای این طرح‌ها شناسایی شده است.
مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:روستا‌های سرابیز، برغون، آبدهگاه، تلچگاه، کته، لیراب، چالموره، بیدستان، چم بلبل، سعادت آباد، تل مویزی، شاه زینعلی و چاه تلخ از جمله مناطق اجرای این طرح‌ها در مرحله نخست هستند.
سجادی تصریح کرد: برای هریک از طرح‌های اشتغالزا ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی براساس نیاز پیش بینی شده است.
وی گفت: ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی و راه اندازی صندوق پشتیبانی خرید نهاده‌های کشاورزی و سایر ابزار‌های مورد نیاز بهره برداران از دیگر برنامه‌های بنیاد برکت برای حمایت از اشتغال در این روستا‌ها است.
مجری طرح‌های اشتغالزایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد همچنین از پیش بینی یک هزار طرح اشتغالزایی از محل اعتبارات بنیاد برکت در استان خبر داد و گفت: طرح حمایت از ایجاد کسب و کار‌های کوچک از سوی بنیاد برکت از سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است.
وی افزود: در سال گذشته ۳۳۵ طرح کوچک اشتغالزا در منطقه چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه اجرا شد.
فرماندار باشت نیز در این نشست با اشاره به خدمات بنیاد برکت در حوزه‌های بهداشت، مدرسه سازی، تامین آب روستایی و سایر زیرساخت‌های این شهرستان تاکید کرد: تحقق طرح‌های اشتغالزا تکمیل کننده خدمات ماندگار این موسسه در این شهرستان است.
مسعود حسینی افزود: از ۲ سال پیش تاکنون ۱۱۰ میلیارد ریال در زمینه تسهیلات روستایی عشایر در شهرستان باشت جذب شده است.
وی تاکید کرد: مشارکت با بانک توسعه تعاون برای اجرای طرح‌های اشتغالزا از دیگر برنامه‌های توسعه اقتصادی در باشت است.
بخشدار بوستان نیز در این نشست گفت: دهیاران این منطقه آمادگی کامل برای همکاری با بنیاد برکت برای تحقق این طرح‌ها را دارند.
مجید محمدی فر با یادآوری انحراف برخی طرح‌های اشتغالزا از مسئولان خواست با برنامه ریزی به صورت زنجیرۀ تولید تا مصرف زمینه تحقق اشتغال واقعی در این طرح‌ها را فراهم کنند.
شهرستان باشت دارای ۱۲۲ روستا و ۱۶ هزار و ۹۴۳ خانوار جمعیت روستایی است.
ارسال نظرات