۷ طرح بزرگ آبرسانی، تصفیه آب و دفع بهداشتی فاضلاب در زمینه آب روستایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۰۹
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴
مدیرعامل آب و فاضلاب استان در حاشیه بازدید از طرح جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب تنگاری دشت روم گفت: این طرح با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال برای ۷۰۰ خانوار در حال اجرا است. بهره برداری از ۷ طرح بزرگ آبرسانی در کهگیلویه و بویراحمد
فیض‌اله پاسره افزود: این طرح بزرگ تصفیه بهداشتی فاضلاب که در راستای حراست از منابع آب ارزشمند این منطقه عملیاتی شده، هم اکنون قریب به ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد.
پاسره با تاکید بر استفاده از نیروی بومی در اجرای طرح، بیان کرد: تمامی فرایند‌های اجرای شبکه و تصفیه خانه مجهز فاضلاب تنگاری به دست نیرو‌های تحصیل کرده استان انجام می‌شود.
پاسره در ادامه افزود: در هفته دولت در زمینه آب روستایی ۷ طرح بزرگ آبرسانی، تصفیه آب و جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب به بهره برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: بهره برداری از ۳ طرح ملی با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و همچنین ۴ طرح استانی با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان در هفته دولت عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان با بیان اینکه ۲۲ هزار نفر از طرح‌های ملی شرکت آب و فاضلاب روستایی که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد ذی نفع خواهند شد بیان کرد: در زمینه طرح‌های استانی نیز قریب به ۳۰۰۰ نفر از خدمات آبفای روستایی بهره‌مند خواهند شد.
وی در خصوص زمان بهره‌برداری از فاضلاب سی سخت، گفت: این طرح برای جمعیت ۱۰ هزار نفری با هزینه ۱۵ میلیارد تومان در هفته آتی به بهره برداری می‌رسد.
پاسره در واکنش به گلایه‌ها از طولانی شدن طرح تصفیه خانه آب سرفاریاب هم گفت: این طرح بزرگ با حساسیت جدی برای تامین بهترین تجهیزات، مدتی طولانی شد، اما خوشحالیم کاری تحویل مردم می‌شود که استاندارد‌های جهانی در آن رعایت شده و هم اکنون با اعتبار قریب به ۶۰ میلیارد ریال در مدار بهره‌برداری است.
پاسره بیان کرد: وزیر نیرو برای بررسی و پیگیری عملیات اجرایی طرح‌های این وزارتخانه در استان و افتتاح طرح‌های آب و برق در شهریورماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر می‌کند.
ارسال نظرات