آیت الله صفایی در خطبه های نماز جمعه یکم مرداد ماه گفت: این زندگی و پویایی مردم انقلابی و متعهد است که این راه‌ها را می‌بندد.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۴۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه ۱ مرداد ماه گفت: ارزش و جایگاه خانواده در اسلام یک جایگاه والا و بالایی است. مقدس و مؤثر‌ترین و در عین حال حساس‌ترین و آسیب پذیر‌ترین کانون در هر جامعه خانواده است. اما مسئول حفظ قداست خانواده چه کسانی هستند. اسلام خانواده را بعنوان مقدس‌ترین کانون معرفی کرده است، اما چه کسانی مسئول هستند که این قداست حفظ شود.

وی افزود: اولین مسئولیت بر عهده اعضای خانواده است، پدر و مادر، مرد در خانواده مسئول است، باید پاسخگوی وضعیت خانواده باشد، از نظر فرهنگی، مذهبی، جایگاه اجتماعی مرد باید پاسخگو باشد. همسر او هم، زن هم در خانواده مسئولیت دارد و از او هم سؤال خواهد شد، او هم باید به این مسئولیت خود عمل کند؛ لذا می‌بینیم توصیه‌های زیادس شده نسبت به زن و شوهر در خانواده و مسئولیتی که نسبت به هم دارند و مسئولیتی که نسبت به فرزندان دارند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: دوم خیرین و نیکوکارانی که امروز باید بسترساز و زمینه ساز تشکیل خانواده و تحکیم بنیان خانواده باشند. امروز هیچ خدمتی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی بالاتر از خدمت به تحکیم بنیان خانواده نیست.

صفایی بوشهری ادامه داد: قطعاً اگر خیر و نیکو کاری امروز بیاید و گام بردارد و هزینه کند، منزلی بسازد، زمینه ساز یک ازدواج شود، قطعاً عمل او مرضی الهی و خدمت به اسلام و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به راه شهدا است.


نماینده مقام معظم رهبری در استان تاکید کرد: تکیه بر ارزش‌های انقلابی، توجه به قشر ضعیف جامعه و محرومان و آن‌ها را در اولویت قرار دادن، همان چیزی که توصیه حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج البلاغه است که توجه شما نسبت به محرومان و مردم باشد در جامعه، اخلاص و کار برای خداوند متعال و تقوا که سرلوحه این دو شهید بزرگوار بود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: این زندگی و پویایی مردم انقلابی و متعهد است که این راه‌ها را می‌بندد، خوب ما امروز با یک سری از مسائل مواجه هستیم مثل منازل مبله که متأسفانه آسیب‌هایی را دارد وارد می‌کند و باید ساماندهی شود، وضعیتش باید روشن شود، نمی‌شود که این بحث را. اگذار کرد با توجه به اهمیتی که دارد و ما می‌بینیم که بدون رعایت هیچ قانونی و بدون هیچ نظارتی ما می‌بینیم که منازل مبله در اختیار قرار داده می‌شود که این باید قطعاً ساماندهی شود.
 
زندگی و پویایی مردم انقلابی و متعهد است که این راه‌ها را می‌بندد

پایان خبر/
ارسال نظرات
پر بیننده ها