کلنگ زنی دو پروژه جدید در دانشگاه کردستان با حضور وزیر علوم

رئیس دانشگاه کردستان از کلنگ‌زنی دو پروژه جدید دانشگاه کردستان امروز، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۴۷
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  رحمت صادقی، در بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه کردستان با اشاره به برنامه‌های این سفر استانی اظهار کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، بازدید از چند پروژه در دست اجرا، کلنگ زنی دو پروژه جدید، شرکت در شورای دانشگاه و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با محوریت توسعه آموزش عالی از جمله برنامه‌های اجرایی در طول این سفر وزیر علوم خواهد بود.

وی افزود: طرح پژوهشی - اجرایی "کشت انتظاری سیب زمینی" بوده که برخلاف کشت سیب زمین که در بهار بوده و نیاز به آب فراوان برای کشت دارد در پاییز کشت خواهد شد و ۴۵ روز از دوره آبیاری آن کم شده و ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود و زودتر به بازار خواهد آمد.

صادقی به مزایای دیگر این پروژه اشاره و بیان کرد: در فصل‌هایی کارگران مشغول برداشت آن می‌شوند که در روش مرسوم بیکار هستند لذا می‌تواند به اشتغالزایی کارگران تا حدی کمک کند.

وی با اشاره به ترویج این کشت بین کشاورزان استان و اجرای آن در سطح اراضی استان عنوان کرد: این طرح هفته گذشته در وزارت جهادکشاورزی ارائه شده و به اسم استان کردستان ملی شده است که امیدورایم در سطح وسیعی از اراضی کشور این طرح اجرا شود.

رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به کلنگ‌زنی دو پروژه در سفر استانی وزیر علوم در دانشگاه کردستان اعلام کرد: خوابگاه دانشجویان خارجی با اعتبارات استانی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی آن را تقبل کرده است که برای این پروژه پنج هزار متر مربعی، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در مدیریت سبز با توجه به اینکه دانشگاه کردستان دارای ۵۰ هکتار فضای سبز و جنگل و حجم بسیار مصرف آّب داریم که بخش زیادی از آن آب شرب بوده که بسیار به ضرر شهر است، در این راستا پروژه انتقال آب از تصفیه خانه سنندج به داخل دانشگاه را داریم که این پروژه نیز چهار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که اعتبار این انتقال آب را استان تقبل کرده و مابقی اعتبار مربوط به عملیات داخل دانشگاه از محل اعتبارات دانشگاه کردستان تامین خواهد شد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار