آیت الله ملک حسینی گفت: معاون سیاسی استاندار زمانی آمدند که فضای انتخابات است و فضای طبیعی و سیاسی استان به سمت التهاب می رود که باید فضا را مدیرت کنند اما هیجان حفظ شود، فضای امید را در جامعه حفظ کرده اما یاس در انتخابات را کنار بزنند.
کد خبر: ۹۱۶۸۰۵۵
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
نماینده، ولی فقیه در استان صبح امروز در جمع اعضای شورای اداری استان که به مناسبت هفته دولت به دیدار وی رفته بودند ضمن تبریک فرارسیدن هفته دولت گفت: برای همه کسانی که به مردم خدمت می‌کنند آرزوی توفیق میکنم و امیدوارم که این نظام بتواند برای دیگر کشور‌ها و نظام‌ها بدرخشد و الگو باشد.


آیت الله ملک حسینی بیان کرد: آرزوی موفقیت روز افزون برای استاندار استان برای پیگیری مشکلات و حل معضلات را دارم.

وی افزود: معاون سیاسی استاندار زمانی آمدند که فضای انتخابات است و فضای طبیعی و سیاسی استان به سمت التهاب می‌رود که باید فضا را مدیرت کنند، اما هیجان حفظ شود، فضای امید را در جامعه حفظ کرده، اما یاس در انتخابات را کنار بزنند.

آیت الله ملک حسینی ادامه داد: انسان بدون شک آزاد است و با توجه به عقل خود انتخاب می‌کند و امکان ندارد موضوعی بر عقل انسان حاکم شود، در دین، انسان باید عقل و احساس خود را به خداوند متعال بسپارد تا رفتار و عملی الهی داشته باشد و اشاره دین به عدم اجبار در دین نشات گرفته از مسیر حق و باطل است، در این بین اگر کسی طاغوت و مدیرت شیطان را نفی کرد، تمسک به ائمه اطهار و نظام امامت کرده است.

وی افزود: اگر انسان ولایت الهی را برگزید و ولایت طاغوت را نفی کرد از آن زمان به بعد خداوند ولایت او را بر عهده گرفته و او را از ظلمات، دروغ، تهمت و پلشتی‌ها خارج خواهد کرد و به نور یعنی علم، تلاش، رفاه و عدالت او را هدایت خواهد کرد و اگر‌این موضوع معکوس شد یعنی طاغوت را برگزید، شیطان ولایت او را بر عهده خواهد گرفت و آن زمان دچار عذاب ابدی خواهد بود.

آیت الله ملک حسینی گفت: نظام مقدس انقلاب اسلامی بر اساس ولایت الهی شکل گرفته است و به معنای نفی طاغوت و پذیرش ولایت الهی است، بنابراین باید دید اگر موفق نمی‌شویم نباید آیه الهی و حکمت خداوند را نادیده گرفت، زیرا تمسک و توسل ما به اهل بیت و آیات قرآن کاهش یافته است.

وی افزود: شما مدیر شدید که ظرفیت‌ها را به شکوفایی برسانید و می‌توانید با تدبیر خود آنچه که هست و آنچه که باید، تغییر دهید، در شرایط سخت پذیرش مدیریت سخت بوده و در کام مدیر تلخ بوده است، سنت الهی این است که با شدت یافتن سختی ها، نصرت الهی فراخواهد رسید، به عنوان نمونه در دوران مختلف از سختی‌های فراوانی عبور کردیم و امروز با اتکای به خداوند متعال، اعتقاد به سنت الهی و تدبیر از مشکلات عبور خواهیم کرد، بنابراین باید گفت: در شرایط سخت مدیریت کرد، و این مدیریت بر پایه عقل است.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: شما مدیران نباید بیان کنید بودجه نیست، زیرا مردم می‌گویند آن زمان که پول بود شما چه کار‌کردید و باید تدبیر و فکر داشته و عبور از شرایط سخت را رقم بزنید و اگر فردا روزی نیازمند بودجه بود باید همه مطالعات آن انجام گرفته باشد و هرکس مدیریت عقل را جایگزین مدیریت پول کرد درک درستی از مدیریت ندارد، بنابراین در این راستا نیاز به حرکت جهادی است و حرکت جهادی یعنی نخوابیدن، مبارزه و حرکت بالقوه به بالفعل است.

وی افزود: امروز صدای فساد بلند است، اما فساد سیستمی و نظامند نیست و اگر کسی ادعا کند نظام فاسد است به طور کلی نمی‌داند، فساد یعنی گذر و عبور از قانون، پنجره در کنار قانون بازکردن، حرکت به سمت تبعیض است، اگر مدیری به وقت حرکت نکرد نوعی فساد است و اگر حرکت خلاف قانونی دیده شود و شما مسئولان برخورد نرم داشته با کسی که لحظاتی را سپری میکند و برخورد تند داشته باشید نوعی تبعیض و فساد وجود دارد.

آیت الله ملک حسینی بیان کرد: عنصر اول مبارزه با فساد، به هنگام بودن و برخورد با عامل آن است و هرکسی هم که باشد فرقی ندارد، تناسب با جریمه فساد است، که باید فساد کوچک را جریمه کوچک و فساد بزرگ را جریمه بزرگ داشت.

وی ادامه داد: در مبارزه با فساد، فرد باید خود صالح باشد و همچنین خود فاسد نباشد، اگر در مدیریت و قضاوت ها، تبعیض اتفاق افتد فاسد نیستیم بلکه مفسد خواهیم بود، و اگر امروز با فساد مبارزه نشود و به فردا موکول شود یعنی حقی ضایع شد، نظام تخریب شد، آبروی مسئولیت و جایگاه رفته است، بنابراین گوهر مبارزه با فساد به وقت بودن، بدون تبعیض بودن، بدوم بغض بودن را باید در نظر گرفت و مسیر سیاسی، قومی و تبعیض ارتباطی با مبارزه با فساد ندارد.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: از آقای استاندار می‌خواهم بازرسی‌ها و نظارت‌ها را آنچنان توسعه دهید که نیاز به بازرسی‌های بعدی نداشته باشید.

آیت الله ملک حسینی گفت: سه حوزه نظارتی مربوط به سه قوه خوب است، اما خطر و بدی آن مسولیت گریزی است و باید یک نظارت واحد باشد که نظارت‌ها و بهانه‌ها به بخش دیگری هدایت نشود.

وی در پایان گفت: ار استاندار تقاضا دارم حوزه نظارتی را تقویت کنند و مطالبه کنند که نیاز به حوزه‌های بعدی نباشد مگر امری تو در تو باشد نیاز به نظارت بعدی باشد، در استخدام‌ها برخی اوقات شما مدیران مورد حمله قرار می‌گیرید که باید درست عمل کنید تا مورد حمله قرار نگیرید، شما را متهم به خویشاوند بازی می‌کنند و شما باید از این‌کار دوری کنید، از باندبازی، یارگیری، معاملات قبل از انتخابات را کنار بگذارید. از اصحاب رسانه میخواهم در حوزه اختیارت قانون متناسب با آن و با رحم استخدام‌ها و دیگر موضوعات را نقد کنند، زیرا گاهی اوقات خویشاوندی نیست بلکه معامله یا از این اداره به آن اداره استخدام صورت می‌گیرد.
ارسال نظرات