خبرهای داغ:
مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

فضای مجازی باید مدیریت شود/ بسیج پرچم‌دار جریان انقلابی و ارزشی در فضای مجازی است

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه بیشترین نقطه ضعف ما در حوزه فضای مجازی در حوزه مدیریتی است، گفت: مطالبه جدی، مدیریت در فضای مجازی است که برای جلوگیری از آسیب‌ها، فضای مجازی ما باید مدیریت شود و مدیریت منسجمی داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۶۸۱۴۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶

فضای مجازی باید مدیریت شود/ بسیج پرچم‌دار جریان انقلابی و ارزشی در فضای مجازی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین ربیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در قرارگاه فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: نخستین دوره توانمندسازی مسئولین و گروه‌های  شبکه مجازی سایبری انقلاب اسلامی امروز بعد از ظهر به مدت دو روز  با حضور 400 نفر از فعالان فضای مجازی کشور در دانشگاه تربیت معلم شهید مقصودی در قالب 7 کلاس آموزشی برگزار می‌شود که در این کلاس‌ها از اساتید اهل فن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان این ظرفیت را داشت که این طرح ملی را برگزار کند، گفت: با توجه به ظرفیت و توانمندی‌هایی که در استان همدان وجود داشت سازمان فضای مجازی بسیج میزبانی این دوره را که اولین دوره در نوع خود است به استان همدان واگذار کرد تا بتوانیم با ظرفیت‌هایی که داریم از جمله رسانه‌های توانمندی که در مجموعه استان داریم، به نحو احسن این رسالت را به انجام برسانیم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه امروز جنگ اصلی در حوزه فضای مجازی و رسانه رقم می‌خورد، افزود: دشمن تمامی ظرفیت و امکانات خود را آورده تا بتواند انقلاب اسلامی را پس از 40 سال در جنگ‌های مختلف نظامی، اقتصادی، سیاسی و سایر جنگ‌ها به زانو درآورد، شاید بتواند به انقلاب و نظام ضربه بزند و مطمئن باشید که در این حوزه هم ناکام خواهد ماند.

وی با بیان اینکه قطع به یقین در این جنگ براساس آن چیزی که ما وعده الهی می‌دانیم و مقام معظم رهبری نیز بارها در جلسات اعلام کردند که پیروزی با جریان‌های انقلابی است،  تصریح کرد: امروز بسیج ما پرچم‌دار جریان انقلابی و ارزشی در فضای مجازی است و حضور فعال و پویای بسیجیان که به صورت سازماندهی شده در حوزه فضای مجازی فعالیت می‌کنند مؤید این مطلب است که امروزه ضرورت دارد از انفعال فضای مجازی باید خارج شویم و این تکلیفی است که رهبری بر دوش ما گذاشته است.

ربیعی خاطرنشان کرد: لازمه حضور فعال و تاثیرگذار در این فضا تمرکز در تصمیم‌گیری، جدیت در اجرا بدون از دست دادن زمان، هماهنگی میان دستگاه‌ها و  پرهیز از موازی‌کاری و تعارض است که اینها مطالبات رهبری است که در بحث فضای مجازی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: یادمان باشد امروزه فضای مجازی به نوعی قتلگاه جوانان و نوجوانان ما شده که ضرورت دارد با یک اقدام جهادی، انقلابی و تهاجمی دشمن را از این فضا برانیم و این محقق نمی ‌شود جز با تولید محتوای اصیل، انقلابی و ناب که می‌توان اقداماتی انجام داد تا سطح فضای مجازی تسخیر شود و اطمینان داشته باشیم که یک فضای امن و یکدست برای حضور جوانان جریان‌ساز و نوجوانان انقلابی مهیا شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به رونمایی از پوستر در این نشست خبری گفت: طراحی پوستر که بچه‌های انقلابی آن را ترسیم کردند سابقه تاریخی آن برمی گردد به فاجعه تلخ شهادت طلبه جوان در استان که یک نکته را اثبات کرد که رسانه‌ها و جریان‌ها در فضای مجازی سنگ تمام گذاشتند و بدون  گرایش و نگاه سیاسی فعالیت می‌کردند.

 وی با اشاره به جریان‌سازی که در استان اتفاق افتاد، ابراز داشت: شاید در کل تاریخ انقلاب بحث رسانه‌ای سابقه نداشته و چندین بار رهبر معظم انقلاب تاکید کردند این جریان‌سازی منتج به یک جریان اجتماعی شده است.

ربیعی در خصوص فعالیت‌های سازمان فضای مجازی بسیج عنوان کرد: قریب 7 سال است که این سازمان با عنوان قرارگاه فضای مجازی بسیج فعالیت می‌کرد و از مرداد سال گذشته به «سازمان فضای مجازی بسیج» تغییر نام پیدا کرد و دلیل آن این بود که بتوانیم رویکردهای انقلابی و جریانی این حوزه را تبیین کنیم و امروز بیشترین تلاش و حضور سازمان فضای مجازی بسیج در سالم‌سازی تولید محتوا و ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای آحاد مختلف مردم جامعه است و این کار را دنبال می‌کند.

* بیشترین نگاه در حوزه شمسا تولید محتوای دیجیتال در تراز انقلاب اسلامی است

وی تصریح کرد: کار اصلی ما در حوزه شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی (شمسا) است که قرار است نیروهای انقلابی و ارزشی بر اساس تکلیفی که رهبری اعلام کردند به صورت سازماندهی شده و تشکیلاتی در حوزه فضای مجازی به تولید محتوا بپردازد و بیشترین نگاه در حوزه شمسا تولید محتوای دیجیتال در تراز انقلاب اسلامی خواهد بود، آن چیزی که به عنوان سنگر فرهنگی این عرصه تعریف می‌شود.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه در حوزه تربیت و آموزش به طور خاص ارتقاء سطح سواد رسانه و  سواد فضای مجازی هم برای آحاد مردم و هم برای بسیجیان مد نظر است که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه یادآور شد: حوزه تخصصی متنای سازمان فضای مجازی مرکز نشر آثار انقلاب اسلامی که قرار است شبکه سایبری فضای مجازی را متنا پشتیبانی کند و تولیدات تخصصی را انجام می‌دهد.

ربیعی با بیان اینکه شناسایی و توانمندسازی افراد فعال در حوزه تولید محتوا مد نظر است، گفت: بیشترین رویکرد فضای مجازی سازمان بسیج امروز در حوزه نرم است و به جنگ نرم دشمن در حوزه فضای مجازی پاسخ های لازم داده می‌شود.

وی گفت: موضوع دیگر مد نظر موضع تهاجمی است که این تهاجم در حوزه کاری به این شکل خواهد بود که فضای مجازی را به عنوان فضای مجازی لایه‌ای در نظر بگیریم.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه لایه‌های مختلفی از جمله لایه زیرساخت، نرم افزار و سخت افزار، محتوا، کاربران و سرویس و خدمات در فضای مجازی آمده است، افزود: در استان تلاش خواهیم کرد که بدون تعارض و موازی کاری، آن حضور فعال و جریان ساز را در فضای مجازی رقم بزنیم.

وی ابراز داشت: ما امروز شاهد حضور تاثیرگذار و عمیق در حوزه فضای مجازی در جای جای مختلف هستیم که تاکنون جریان ارزشی بوده و این نشان می‌دهد که بسیج به لطف خدا پرچم‌دار این جریان ارزشی در فضای مجازی بوده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: بسیج با حضور معجزه‌آفرین خود در چالش‌هایی که در کشور ایجاد می‌شود آن را  به نفع نظام و انقلاب به پایان می‌رساند.

وی با اشاره به طرح «ابرار» تصریح کرد: این یک طرح ملی است که در پویش اجتماعی سازمان رقم می‌خورد و از سوم تا پنجم شهریور ادامه دارد و در مورد روزی است که حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) افطاری خود را بین ایتام و مساکین توزیع کردند که در همین ماه ذی‌الحجه برگزار می‌شود که امروز در حوزه زیرساخت‌ها در فضای مجازی این پویش در قالب بسیج شکل می‌گیرد.

مسئول سازمان فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سازمان فضای مجازی بسیج این آمادگی را دارد که بتواند کمک حال دولت و وزارت ارتباطات باشد، گفت: تکمیل شبکه زیرساختی یک ضرورت امکان‌ناپذیر در کشور ما است و امیدواریم این زیرساخت‌ها هر چه سریع‌تر رقم بخورد چراکه تهدید جدی در زیرساخت‌ها و شبکه ملی اطلاعات است و با ورود در این موضوع جلوی بسیاری از آسیب‌ها گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین نقطه ضعف ما در حوزه فضای مجازی در حوزه مدیریتی است، افزود: در موضوع شهادت طلبه جوان همدانی هنجارشکنی‌هایی در اینستاگرام انجام گرفت و طبیعتاً مطالبه جدی، مدیریت در فضای مجازی است که برای جلوگیری از آسیب‌ها، فضای مجازی ما باید مدیریت شود و مدیریت منسجمی داشته باشد که جوانان ما با خیال راحت در این بستر فعالیت داشته باشند.

ربیعی با تأکید بر فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان ایرانی خاطرنشان کرد: آسیب‌های فضای مجازی ما در خصوص سبک زندگی اسلامی است، بنابراین اگر ما در سبک زندگی خود بتوانیم تولید محتوا داشته باشیم می‌تواند مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تهدیدات در بحث تلگرام شاهد انواع تهدیدات هستیم، ابراز داشت: عملیات روانی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی که بروز و ظهور دارد باید به صورت منسجم باشد تا فرزندان ما بتوانند در حوزه فضای مجازی فعالیت مستمر و پویایی داشته باشند.

مسئول روابط عمومی معاونت تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج در تهران نیز در این نشست گفت: تصویری که ما از همدان جهادی دوران جنگ داشتیم تمام قد محقق شد و به جد پای کار آمدند و در شبکه مجازی کار می‌کنند.

محسن احمدی با بیان اینکه ظرفیت استان همدان از دستور ما بالاتر و بیشتر بوده است، افزود: برگزاری این دوره به خوبی محقق شده چراکه این دوره، دوره ملی و کشوری است که برکات آن را در عرصه جنگ نرم می‌بینیم و امید است که بتوانیم گامی برای دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن برداریم.

در پایان برنامه از پوستر این دوره رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات