در مراسمی که با حضور جمعی از فرهنگیان بافق و به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم در بیت الرضا (ع) بافق برگزار شد خانم زهرا زارعی از اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) در سخنانی مسئله ولایت و امامت را تبیین کرد.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۱۲
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق،  زارعی ضمن عرض تبریک فرارسیدن این عید بزرگ خدمت فرهنگیان گفت: اصل نهادینه سازی مفهوم ولایت است ولایتی که به بیان آیت الله جوادی آملی بارزترین مصداق نعمت خداست.
وی در ادامه اظهار داشت: حال اگر زمانی مثل الان بشر از حضور معصوم علیه السلام محروم بود تکلیف چیست؟ عقل می‌گوید نزدیکترین نوع حکومت به معصوم علیه السلام را انتخاب کنیم همانطور که امام معصوم علیه السلام به خاطر عملش، تقوایش، تواناییش و سیاست دانیش لایق حکومت است، در زمان عدم حضور وی، کسی را باید انتخاب کرد که در این مؤلفه‌ها نزدیک به معصوم باشد و این شخص همان، ولی فقیه است. اسلام دین جامع و کاملی است و برای هر چیزی برنامه دارد پس نمی‌شود برنامه‌ای برای غیبت معصوم علیه السلام نداشته باشد و این برنامه؛ ولایت فقیه است.
زارعی در ادامه با اشاره به نقش مهم معلمان در تربیت دانش آموزان گفت: حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: کودک زمین آماده کشت است و هر چه در آن کاشته شود می‌توان برداشت کرد؛ بنابراین دانش آموزان ۱۲ سال از عمر خود را در مقاطع مختلف تحصیلی طی می‌کنند و این زمان طولانی فرصت فوق العاده خوبی است که معلمان در اختیار دارند، پس باید اولویت آموزش و پرورش، تعلیم درست مفاهیم دینی به این قشر از جامعه باشد.
این استاد حوزه افزود: امروز آموزش مدارس، خروجی دینی مورد قبولی ندارد و این معضل باید اصلاح شود.
وی گفت: خداوند متعال می‌فرماید: «إن تقوموا لله مثنی و فردی» یعنی باید از خودمان شروع کنیم و نواقص اطلاعات دینی خود را برطرف کرده تا بتوانیم در مدارس اثرگذار باشیم. امروز این ولایت، این امامت، این شأن و این مقام که خدا نعمت را با آن به اتمام و اکمال رسانده جایگاه واقعی خود را ندارد و باید به این نکته مهم توجه جدی شود. ولایت را باید همزمان با ورود نوگلان به مدارس به آنان آموزش داد.
این استاد حوزه ضمن تشکر از معلمان گفت: من خواهش می‌کنم از شما عزیزان که دغدغه و دلسوزی‌ای را که برای تربیت نسلی پاک داشته اید، مضاعف کنید. اگر همه ما می‌خواهیم جامعه‌ای ولایتمدار و غدیری داشته باشیم باید مدارس را صاحب پتانسیل عظیم ببینیم.
وی در پایان گفت: معلمان گرامی، دانش آموز شناس باشید بدون شناخت دانش آموزان نمی‌توان بر روی آن‌ها تأثیرگذار بود و نبود شیوه صحیح روانشناختی از دانش آموزان در مدارس، ضعف روز افزون دین در جامعه را در پی خواهد داشت؛ بنابراین برای اثرگذاری بر روی این نسل پر از استعداد باید شیوه‌های خلاقانه و مبتکرانه را در حین آموزش بکار ببندید و این امر حاصل نخواهد شد مگر اینکه واقعا عاشق کار خود در مدارس باشید.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات