ماکرون:

هدف مشترک آمریکا و فرانسه این است که اجازه ندهند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد مواضع رئیس‌جمهور این کشور و همتای آمریکایی در مورد ایران و تجارت خارجی نزدیکتر شده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۴۵
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز شنبه اعلام کرد مواضع امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور این کشور و همتای آمریکایی وی دونالد ترامپ در خصوص ایران، تجارت خارجی و مسائل مرتبط با آتش‌سوزی در جنگل‌های آمازون نزدیکتر شده است.

البته کاخ الیزه در بیانیه خود تلویحاً اذعان کرده است که اختلافاتی بین رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا در خصوص موارد فوق وجود داشته، اما میزان این اختلافات کاهش یافته و مواضع دو طرف «همگرا» شده است.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه بعد از ظهر امروز شنبه پس از دیدار با همتای آمریکایی خود دونالد ترامپ اعلام کرد فرانسه و آمریکا اهداف مشترکی را در قبال ایران دنبال می‌کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: «هدف مشترک آمریکا و فرانسه این است که اجازه ندهند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.»

دولت ماکرون که هنوز با بحران جلیقه‌زرد‌ها و شنبه‌های اعتراضی دست و پنجه نرم می‌کند و حتی در رژه روز ملی فرانسه نیز با اعتراض مردم مواجه شد، امیدوار است با موفقیت در این پروژه نشان دهد که در عرصه سیاست خارجی توانمند است تا شاید از این طریق بتواند از شدت اعتراضات داخلی علیه خود بکاهد.

با این حال مطرح شدن اظهاراتی مبنی بر مشترک بودن اهداف فرانسه و آمریکا در قبال ایران، تردید‌های زیادی را در مورد نیات واقعی ماکرون از میانجی‌گری بین ایران و آمریکا ایجاد می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار