مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: با توجه به اینکه تا سه دهه بعد از انقلاب چالش‌های مختلفی وجود داشت، نیاز به بازبینی دوران دفاع مقدس را داریم و باید «گفتمان دفاع مقدس» را آغاز کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۹۰
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار مهدی ظفری چهارشنبه ۳۰ مردادماه در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان همدان، عنوان کرد: باتوجه به ترکیب مدیریتی استان شرایط رسیدن به هدف‌گذاری‌ها در استان بیشتر از همه‌وقت‌ها فراهم است و باید فرصت‌ها را غنمیت بشماریم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس همچنان ادامه دارد، همین الان نیز خونی ریخته و فردی شهید می‌شود تا بتوانیم به راهمان ادامه دهیم، ادامه داد: شکی نیست که دفاع مقدس انبساط و قرینه عاشورا است به طوریکه همه اتفاقاتی که در دفاع مقدس ما افتاده در عاشورا نیز رخ داده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه اراده خداوند در بزرگ کردن این کشور است، اظهار کرد: نیاز به بازکاوی این دوران را داریم، با توجه به اینکه تا سه دهه بعد از انقلاب چالش‌هایی داشتم، چاره‌ای نیست به جز اینکه گفتمان دفاع مقدس را آغاز کنیم.

وی دفاع مقدس را یک کار همگانی و جمعی دانست و افزود: امروز حفظ، توسعه و جریان سازی ارزش‌های جنگ یک تکلیف همگانی است در اینصورت کسی نمی‌تواند این جریان را تخریب کند و اقداماتی چون راهیان نور یک‌ امر و فرآیند ملی است و همه باید برای آن تلاش کنند.

ظفری با تأکید بر اینکه جنگ تک بعدی نیست و همه ابعاد آن را باید معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: جنگ مانند یک فرش نفیس است و به جز رنگ و لعاب آن تاروپودهای زیادی دارد و اگر می‌خواهیم از جنگ‌ بگوییم باید با نگاهی جدید به همه نقش‌ها و ابعاد بپردازیم‌.

وی با بیان اینکه برای توسعه، ترویج و جریان سازی یک ارزش بدون ساختارسازی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، تصریح کرد: مراسم‌های هفته دفاع مقدس با تغییراتی در ۳۸ عنوان برنامه متنوع و جدید اجرا خواهد شد و همزمان با سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی همایش سراسری مجمع پیشکسوتان در همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان بیان کرد: شرایط ایجاد سالنامه دفاع مقدس از اقدامات همه دستگاه‌ها وجود دارد اما منوط بر این است که ادارات عملکرد خود را به صورت مستند ارائه دهند.

ظفری خاطرنشان کرد: استان همدان در ذهن مقام معظم رهبری و مسئولان به عنوان یک قطب فرهنگی شناخته و شرایطی فراهم شده تا جهاد و نهضتی در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ارزش‌های دفاع مقدس مثل نور آفتاب نعمت خدادادی هستند و همه باید از آن بهره ببریم اما در این راه باید مراقب بود تا بیگانگان به شکلی دیگر از آن استفاده نکنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز بیان کرد: برای تکریم فداکاری و ایثار مادران شهدا در دوران جنگ و معرفی روش تربیتی آنها به عنوان الگوسازی فرزندان مقاوم برای مادران یک روز از هفته دفاع مقدس به عنوان مادران شهدا اختصاص داده شود.

ربیعه علیمحمدی با بیان اینکه امروز خانه‌های ما با توجه به هجمه‌های دشمن و پیش زمینه در دفاع مقدس باید تبدیل به ستاد مقاومت فرهنگی شوند، گفت: برای تجلیل از مادران شهدا، ایثاگران و جانبازان میدان یا یک المان به عنوان «مادر شهدا» تعیین و مشخص شود.

کیوان الوند، معاون صدای سازمان صداوسیمای مرکز همدان نیز عنوان کرد: مرکز صداوسیمای همدان در حال تهیه و ساخت سه انیمیشن و پویانمایی در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی با کیفیتی بالا است.

ارسال نظرات