مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:
حجت الاسلام حسینی گفت: اینکه ما امروز در جامعه اسلامی عزت و آبرو کسب کرده‌ایم، به این دلیل است که تفکر شهادت، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی داشته‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۹۳
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدیعقوب حسینی مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگویی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای اردوی راهیان نور دانش‌آموزی گفت: یکی از کارهای بسیار ماندگار و اثرگذاری که امروز در جامعه ما اتفاق می‌افتد، بحث راهیان نور است که تفکر ایستادگی و ایثار شهدا را به نسل ادامه‌دهنده راه شهدا منتقل می‌کند.
وی ادامه داد: برنامه راهیان نور در ابعاد مختلف برگزار می‌شود، راهیان نور در میان اقشار خاص، نخبگان، بسیج دانش‌آموزی مخاطبان زیادی دارد، اما در خصوص بحث ایمنی تردد در اردوهای راهیان نور باید گفت که تلاش قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج بر رعایت اصول ایمنی در سفرهای راهیان نور است.

حجت‌السلام حسینی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر حفظ ایمنی در سفرهای راهیان نور گفت: از جمله سفارش‌های موکد ایشان بر ایمنی‌سازی در این سفرها بوده است، لذا امروز نه فقط در ایامی که راهیان نور برگزار می‎شود بلکه در تمام ایام، قرارگاه مرکزی جلساتی در این خصوص تشکیل می‌دهد و ذیل آن کمیته‌هایی هستند که در این خصوص انجام وظیفه می‌کنند.

او اضافه کرد: یکی از این کمیته‌ها، کمیته ایمنی است که به امر ایمنی توجه دارد و تلاش می‌شود از سامانه جوان‌سیر که تمام استانداردهای حمل و نقل را رعایت می‌کند، بیشتر استفاده شود. همچنین می‌بایست ترددها در بازه زمانی روز انجام شود و از تردد در شب جلوگیری به عمل آید. همه دستورالعمل‌ها در این خصوص ابلاغ و تلاش شده که حتی یک مورد هم اتفاق نیفتد و مجموعه ما نسبت به این قضیه بسیار حساس است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج درباره تعامل آموزش و پرورش در راستای ایمنی‌سازی خودروهای راهیان نور گفت: یک قرارگاه ویژه راهیان نور دانش‌آموزی به نام قرارگاه امام حسن (ع) با ریاست وزیر آموزش و پروش یا یکی از معاونان او و دبیری مسئول بسیج دانش‌آموزی تشکیل می‌شود که از ابتدا تا انتها این سفر را مدیریت می‌کند، ضمن اینکه تعامل ما با آموزش و پرورش تنگاتنگ و همیشگی است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان توضیح داد: اینکه ما امروز در جامعه اسلامی عزت و آبرو کسب کرده‌ایم و در دنیا به ما احترام می‌گذارند به این دلیل است که تفکر شهادت، ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی داشته‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.

ارسال نظرات