رئیس بسیج هنرمندان کشور گفت: رهبر معظم انقلاب خود هنرمند است و در کشور ما کسی به اندازه رهبری به حوزه هنر و الزامات هنری اشراف ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۹۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، امیر نصیر بیگی در نشست صمیمی با هنرمندان شهرستان بابل که در اداره فرهنگ و ارشاد بابل برگزار شد، اظهار کرد: هنرمندان در راه سخت قدم گذاشتند راهی که پشتیبان و تعامل سازمانها را چندان شاهد نیستند اما باید عملکرد خاص داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات هنرمندان واقف بوده و خود از جنس هنرمندان است، افزود: درصددیم تا اتفاقات خوبی برای هنرمندان بیفتد اگر امروز در سفری که به شهرستان بابل داشتیم وضعیت هنرمندان بابل همانی باشد که قبل از ورود من بود این هدر رفت بیت‌المال است، هرچند نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم ولی می‌توان تا حدودی مشکلات را مرتفع کرد.

رئیس بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه رهبر انقلاب خود هنرمند است و در کشور ما کسی به اندازه رهبر به حوزه هنر و الزامات هنری اشراف ندارد، تصریح کرد: وظیفه مدیران است که مانند رهبر معظم انقلاب به هنرمندان گوش کند و با آنها نشست داشته و مشکلات آنها را بررسی کند.

نصیربیگی از پیگیری بیمه هنرمندان خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان با تعاملی که با وزارت فرهنگ و ارشاد داشته مقرر شد مشکل بیمه هنرمندان حل شود که این مهم شامل حال هنرمندانی است که دارای شرایط لازم باشند.

این مسؤول با اشاره به اینکه منابع سازمانی برای حمایت از آثار هنرمندان محدود است، یادآور شد: گرچه محدودیت منابع داریم اما با فراخوان حمایت از آثار به استانها از هنرمندان حمایت می‌کنیم.

رئیس بسیج هنرمندان کشور ادامه داد: اگر به ما کار غیر کیفی ارسال شود حمایت نمی‌کنیم زیرا رسالت هنرمند بسیجی ارائه کار با کیفیت بالاست، هنرمندان با ارائه طرح نوین و ارزشی از حمایت ما برخوردار شوند.

وی دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت را محفلی برای هنرمندان بسیجی برشمرد و گفت: از ارسال فیلم‌های کهنه و تکراری به دفتر دبیرخانه جدا خودداری کنید زیرا رویکرد امسال ایجاد بستر مناسبی برای معرفی بسیجیان و تولیدات آنهاست.

این مسؤول از تشکیل انجمن فیلم بسیج در مازندران خبر داد و افزود: نگاه ما استفاده از ظرفیت هنرمندان استانی است، نرم افزاری راه اندازی می‌شود تا ایده نوین هنرمندان در این سامانه ثبت و با حفظ حقوق هنرمندان این بانک اطلاعات در اختیار همه قرار گیرد.

نصیربیگی با اشاره به اینکه هنرمندان مطالبه‌گر باشند، گفت: از برگزاری جشنواره شعر طنز به میزبانی بابل حمایت می‌کنیم.

به گزارش فارس، در این نشست هنرمندان از مشکلاتی چون عدم حمایت جدی، مشکل بیمه‌ای، جذب هنرنماها بجای جوانان مستعد هنری در دستگاه‌های اداری، عدم حمایت مالی، عدم برخورداری از بودجه فرهنگی، کم رنگ شدن حضور هنرمندان به سبب یاس و ناامیدی از حمایت مسؤولان، موازی کاری دستگاه‌های فرهنگی، عدم آموزش هنرمندان، عدم دریافت وام بانکی کم بهره حمایتی و...  گله‌مند بودند.

ارسال نظرات