فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:

فقط اتوبوس های استاندارد، حق حمل و نقل زائران راهیان نور را برعهده دارند/تاکید قرارگاه مرکزی راهیان نور بر ایمنی سفرهای راهیان نور است

سردار سلیمانی گفت: یکی از برنامه‌هایی که مورد اهتمام جدی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج بوده، بحث ایمنی در سفرهای راهیان نور است.
کد خبر: ۹۱۶۸۲۹۶
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، سردار یعقوب سلیمانی،فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در گفتگویی با اشاره به ایجاد امینت هرچه بیشتر در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی گفت: یکی از برنامه‌هایی که مورد اهتمام جدی قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج بوده، بحث ایمنی در سفرهای راهیان نور است.
وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به تاکیدی که مقام معظم رهبری داشته‌اند و همچنین سیاست‌ها و تدابیری که قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه و وزارت آموزش و پرورش طی هماهنگی‌ها و تعاملات با هم داشته‌اند، در سال گذشته حادثه آنچنانی نداشتیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار داشت:‌حفظ جان نوجوانان، جوانان و دانش آموزان و افرادی که در راهیان نور حضور پیدا می‌کنند، برای ما مهم است و تا آنجا که در توان داریم سعی می‌کنیم ایمنی لازم در این سفرها را مدنظر داشته باشیم.

وی در خصوص اعمال نظارت بیشتر بر ایمنی خودروها گفت: در حال حاضر یک شبکه و سامانه به نام جوان سیر داریم و ماشین‌هایی که بیرون از این سامانه هستند و می‌خواهند به سفرهای راهیان نور کمک کنند، باید تحت لیسانس جوان سیر باشند. در این میان بخش فنی ناجا به سراغ این ماشین‌ها می‌آید تا آنها را برای رفتن به سفر تایید کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: یک صورت جلسه قبل از حرکت از وضعیت خودرو تهیه می‌شود و تا زمانی که مسئول کاروان، نماینده آموزش و پرورش و فنی راهور آن صورت جلسه را امضا نکنند، اتوبوس حق حرکت ندارد.اگر اتوبوسی هم بدون تایید، اقدام به حرکت کرده باشد، متوقف شده و قطعا با آن برخورد خواهند کرد.
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در پایان اظهار داشت: به هر حال در جامعه ما برخی از موارد دارای حساسیت بالایی هستند، به عنوان مثال ما نسبت به ایمنی سفر حساس هستیم و نسبت به آن دقت داریم، اگر اتوبوس یا وسیله نقلیه‌ای که زائران را حمل می‌کنند، استانداردهای راهور را نداشته باشد، متوقف خواهد شد و اصلا اجازه حرکت ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار