مراسم ترحیم و بزرگداشت شهید حاج حسن سماواتی امروز یکشنبه 3 شهریور، از ساعت 16 الی 18 در حسینیه فاطمه الزهرا(ع) واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان حضرت ولیعصر(عج) برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۰۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج،  مراسم ترحیم و بزرگداشت شهید حاج حسن سماواتی امروز یکشنبه 3 شهریور، از ساعت 16 الی 18 در حسینیه فاطمه الزهرا(ع) واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان حضرت ولیعصر(عج)  برگزار می شود.

«پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند، اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند. شهید آوینی»

جانباز ۷۰ درصد، سردار سر افراز حاج «محمدحسن سماواتی»، عضو موسس شورای هماهنگی حزب الله و جمعیت جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، به کاروان یارانش پیوست و اجر حدود ۴۰ سال زندگی پرفراز و نشیب همراه با درد و رنج و سختی‌های جانبازی را به جایگاه والای شهادت پیوند زد و آسمانی شد.
زبان قاصر و کلام ناتوان، از بیان عظمت و شجاعت رزمنده‌ای است که در کنار همرزمانش، چون شهیدان سید مجتبی هاشمی، شاهرخ ضرغام وشهدای فداییان اسلام در دفاع از جان و مال و ناموس ایران اسلامی در برابر متجاوزین بعثی و مزدوران داخلی شجاعانه جنگید و پاهایش را در آبادان جاگذاشت و مانع از سقوط آن شهر شد.
آری، حاج حسن پاهایش را جاگذاشت تا امروز ما بتوانیم استوار بایستیم. با این وجود، در دوران جانبازی فعالیت هایش آنچنان گسترده و اقداماتش آنقدر موثر بوده است که در جاده‌ی انقلاب کمتر کسی یارای رسیدن به او رادارد. کارنامه‌ی درخشانش به قدری طولانی و مفصل می‌باشدکه پرداختن به آن زمان و مکان خاصی می‌طلبد.
در توصیف روح بزرگ و شخصیت بی نظیر شهید حاج حسن سماواتی فقط کافیست بگوییم که بعد از ده‌ها سال تحمل درد و سختی، جمعه گذشته و در لیله الدفن بود که حاج حسن برای اولین بار بدون درد آرام گرفت. گرچه ظاهراً از آن شب درد‌های جسمانی او پایان یافته است، ولی دغدغه همیشگی و درد بزرگ حاج حسن، درد بی توجهی به معیشت مردم، بیکاری، حاشیه نشینی بود.
حاج حسن از مردم بود و همیشه در کنار آن‌ها بود. در بین مردم زیست و در همه جا مطالبه گر خواسته‌های مردم بود. به رغم مشقت‌ها وسختی‌ها دست ازکارنکشید، ازهمه فرصت‌ها استفاده کردو به روشنگری و تعلیم و تربیت نسل جوان پرداخت و با مقاومت خویش درس ایستادگی به مظلومین و مستضعفان عالم داد. سرنگونی پهباد فوق مدرن آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی، نمونه‌هایی از ثمرات اندیشه و راه شهید حاج حسن سماواتی است که تحقیر ۲۰۰ ساله مردم ایران را به عزت و افتخار تبدیل کرد.
ولایت مداری و اقدام سریع و به موقع از دیگر صفات برجسته‌ی شهید حاج حسن سماواتی بود. ایشان درفتنه‌های سال ۷۸ و ۸۸ با موضع گیری قاطعانه و روشن به مقابله بادشمنان انقلاب پرداخت وبا دفاع ازحریم ولایت درشکست نقشه هادشمنان وفتنه گران فردی تاثیرگذار بود.
ضمن عرض تبریک و تسلیت خدمت مقام معظم رهبری، خانواده‌ی شهید سماواتی، بستگان، همرزمان، دوستان و آشنایان، از عموم مردم شهید پرور و انقلابی دعوت می‌کند با حضور در مراسم بزرگداشت و ترحیم آن شهید بزرگوار، بار دیگر جلوه‌های اتحاد، قدرشناسی و تکریم از شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت را به نمایش بگذاریم ودرآستانه ماه محرم و عاشورای حسینی، با شهدا و امام شهیدان تجدید میثاق کرده و روح‌های خود را نوایی عاشورایی ببخشیم.
مراسم ترحیم و بزرگداشت " شهید حاج حسن سماواتی" طبق تاریخ اعلام شده برگزار می‌گردد.
- مراسم سوم، یکشنبه ۳ شهریور، از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در حسینیه فاطمه الزهرا (ع) واقع در میدان سپاه، خیابان پادگان حضرت ولیعصر (عج)

- مراسم یادبود، سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مهدیه رسالت واقع در میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز جنب بیمارستان پارس ساختمان سامان

- مراسم هفتم، پنجشنبه ساعت ۱۴ تا ۱۵/۳۰ در مسجد نور واقع در میدان فاطمی
ارسال نظرات