خبرهای داغ:
سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف استان سمنان:
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: تاکنون ۹۸۴ مسجد در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه استان سمنان ثبت و ساماندهی شده است.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۲۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت الاسلام روح الله عرفانی با بیان این مطلب اظهار کرد: عمران و آبادانی و ایجاد زیر ساخت‌ها در مساجد، یکی از اقدامات مورد توجه سازمان اوقاف و هیات امنای مساجد با کمک مردم ولایتمدار است؛ باید توجه داشته باشیم که عمران و آبادی مساجد منحصر در توسعه و ایجاد فضای لازم جهت حضور فیزیکی مردم و نمازگزاران و به عبارتی توسعه طولی و عرضی زمین و ابنیه مساجد خلاصه نمی‌شود.
وی افزود: در بحث عمران و آبادی مساجد باید به توسعه ابعاد فرهنگی، قرآنی و دینی نمازگزاران و مومنین نیز توجه شود و این مهم نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: مساجد باید با توجه به نقش اثرگذاری که همواره در طول تاریخ اسلام در بین اقشار مختلف جامعه داشته اند و با در نظر گرفتن تراز اسلامی مساجد، نسبت به ارتقاء سطح معرفت دینی و سیاسی مومنین گام بردارند.
وی تصریح کرد: یکی از ملاک‌های امتیازدهی در بحث عمران و آبادی مساجد، تلاش در جهت جذب مومنین و افزایش اقبال جوانان و افزایش شمار مخاطبین در مسجد و افزایش بینش دینی نمازگزاران در مساجد است که منجر به عملکرد مثبت اجتماعی در خدمات دهی به مخاطبین اعم از زنان و مردان و نوجوانان و جوانان با تمام افکار و عقاید شده باشد.
عرفانی با بیان این فرمود: ه رسول گرامی اسلام که «الدنیا مزرعه الآخره» است، خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق این مزرعه در دنیا مساجد هستند و برای آبادانی آخرت مردم.
مساجد می‌بایست آباد کننده آخرت نمازگزاران باشند نه اینکه فقط مردم و نمازگزاران، آباد کردن ظاهر مساجد را در اولویت امور خویش قرار دهند و از آبادانی سرای ابدی خود باز نمانند. /ع
ارسال نظرات
پر بیننده ها