خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

در برخی دسته ها تعداد آلات موسیقی از جمعیت عزادار بیشتر است

حجت الاسلام نعمت اللهی گفت: شکل ابزار آلات موسیقی مورد استفاده در دسته های عزاداری مناسب نیست و باید کاری کنیم تا بهره گیری از آن به حداقل برسد در حالی که در برخی دسته ها تعداد آلات موسیقی از جمعیت عزادار بیشتر است و این موضوع نشان می دهد باید هم این ابزار و هم علائم کنترل شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۳۹۸
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام علی نعمت اللهی در همایش مسئولان و ارکان هیئت های مذهبی قزوین که در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد با گرامی داشت یاد شهید رجایی و باهنر اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای الگو گرفتن از رفتار دولتمردانی چون رجایی هاست که با صداقت و سلامت در راه خدمت گزاری گام برداشتند و در این راه به شهادت رسیدند.

نعمت اللهی بیان کرد: در آستانه ماه محرم باید درمسیر حفظ ارزشها بکوشیم و از ظرفیت های هیئت های مذهبی برای تبلیغ برنامه های دینی استفاده کنیم.

وی یادآورشد: از هیئت های مذهبی انتظار داریم در ایام محرم در مسائل امنیتی، ایمنی و بهداشتی تمرکز کنند و با نظم بخشیدن به دسته های عزاداری برای پخش این برنامه ها از رسانه ملی هماهنگی لازم را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ‌گاهی اوقات همکاران صدا وسیما در پخش برنامه ها چون نظم نیست گلایه دارند البته شاید در برخی مناطق شکل عزاداری یک نظم خوبی دارد مثل جنوب چون دایره و حلقه وسط نظم خود را دارد اما وقتی دسته های عزاداری بیرون می آیند بی نظمی بیشتر می شود که باید آن را ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: شکل ابزار آلات موسیقی مورد استفاده در دسته های عزاداری مناسب نیست و باید کاری کنیم تا بهره گیری از آن به حداقل برسد در حالی که در برخی دسته ها تعداد آلات موسیقی از جمعیت عزادار بیشتر است و این موضوع نشان می دهد باید هم این ابزار و هم علائم کنترل شود.

نعمت اللهی در ادامه اظهارداشت: رعایت حجاب و پوشش در محرم ضرئری است و به کسانی که به حجاب بی توجهی کنند باید تذکر لازم داده شود و مسئولان هیئت های مدهبی دقت و کنترل کنند.

وی اضافه کرد: قمه زنی از اعمال ناپسندی است که خوشبختانه در سالهای اخیر در استان خیلی کم شده اما به صورت پنهانی در باغات و روستاها انجام می شود که باید کنترل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: هیئتها باید روحانی محور شود و روحانیونی که در هیئت ها هستند همراه هییت ها حرکت کنند و سخنران ناشناس دعوت نشود زیرا ما باید پاسخگو باشیم البته سخت گیری نمی کنیم ولی برخی سابقه خوبی ندارند و گاهی صحبتها تفرقه انگیز است و گاهی کلیپ هایی در فضای مجازی پخش می شود که مشکل ساز است.

وی تصریح کرد: روحانیون مراقب رفتار و گفتار خود باشند گاهی یک فیلم درشبکه های خارجی بحران ساز می شود و یک کلمه می تواند چالش برانگیز باشد لذا هم در انتخاب
مداح و سخنران دقت شود تا شناسنامه داشته باشند.

نعمت اللهی اضافه کرد: توجه به اقامه نماز در ظهر عاشورا مهم است و برای هیئت ها باید نماز در اولویت باشد زیرا ناظر به سخنان سیدالشهداست که تلاوت قرآن و نماز در
برنامه های محرم در اولویت باشد.

وی بیان کرد: غروب عصر تاسوعا امام برای دو چیز مهلت گرفت که نماز و تلاوت قرآن بود و در این راستا خوشبختانه چند سال است در شب عاشورا بعد از عزاداری ها در قزوین جلسه تلاوت قرآن تشکیل می شود که اگر بیاد امام حسین (ع) باشد بسیار صواب دارد و زیباست.

نعمت اللهی اظهارداشت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به همکاری شما نیاز دارد و از آنجا که رهبری ۷ محور نسبت به گدشته و ۷ محور به آینده اشاره کردند باید برای تقویت فرهنگ
توجه کنیم و بدانیم ظرفیت محرم و عاشورا فرصتی برای تبیین سبک زندگی و بیانیه گام دوم انقلاب است.

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار