در آستانه ماه محرم برگزار شد

کارگاه فرهنگیاران مداح و شاعر سپاه استان البرز

در آستانه ماه محرم، کارگاه فرهنگیاران مداح و شاعر سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز، با حضور استاد کلامی زنجانی شاعر به نام کشور در حسینیه کریم اهل بیت ستاد استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۸۴۰۳
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

به گزارش سرویس بسیج مداحان خبرگزاری بسیج از کرج، این کارگاه که به همت معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد، با هدف بصیرت افزایی و بیان آسیب ها و تهدید های مداحی و شعر و ارتقای سطح علمی پیش بینی شده بود با حضور بیش از هشتاد نفر از مداحان و شاعران ارزشی و انقلابی استان البرز برگزار شد.

سردار مولایی فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز ضمن گرامیداشت یاد شهدای مداح و شاعرعنوان کرد: امروز سلاح های نظامی فراوانی از جهت قدرت و سرعت وجود دارد اما سلاح فرهنگی مهم ترین و بروز ترین سلاح در دست بشریت است.

وی یادآور شد: سلاح فرهنگی شعر و مداحی از سلاح های فرهنگی قوی می باشد که در جامعه بشریت امروز بسیار تاثیر گزار است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به سند 370 سال پیش مربوط به غرب علیه اسلام اذعان کرد: در این سند بر عوامل جلوگیری از عبادت کردن در بین مسلمانان تاکید شده است و گفته شده که مجالس مدح و شعر برای اهل بیت برای ما مخاطره آمیز است.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز به دنبال تقدس زدایی از اهل بیت و مبانی دینی است اشاره کرد و گفت: شما مداحان و شاعران امروز نقش بسیار مهمی در جلوگیری از انحرافات و برخی عرفان های نو ظهور که به اهل بیت منسوب می کنند دارید.

در این همایش استاد کلامی زنجانی شاعر برجسته کشور در مدح اهل بیت اشعاری را بیان کردند که موجب تشویق حاضران در جلسه شد.

وی در بخش دیگری از اشعار خود به اخلاق مداحان و شاعران پرداختند و یادآور شدند که اصل مهم در این دو هنر رعایت تقوا و دلدادگی برای اهل بیت است.

در پایان این مراسم تنی چند از شعرا و مداحان به مدیحه سرایی اهل بیت پرداختند.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها