در بازدید گروه جهادی مرکز بسیج مهندسین صنعتی استان خراسان رضوی از سه واحد صنعتی عنوان شد
شرکت طراحی و چاپ صبا یکی از چندین واحد تولیدی است که توانایی فعالیت در ۳ شیفت را دارد ولی الحمدالله! با وضعیت فعلی اقتصاد، فقط در یک شیفت کار می‌کند.
کد خبر: ۹۱۶۸۴۴۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، شرکت طراحی و چاپ صبا یکی از چندین واحد تولیدی است که توانایی فعالیت در ۳ شیفت را دارد ولی الحمدالله! با وضعیت فعلی اقتصاد، فقط در یک شیفت کار می‌کند.

مسئول این شرکت از ۱۲ برابر شدن قیمت کاغذ در یک سال اخیر یاد کرد و اظهار داشت که کاغذ وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به ناشرین اختصاص می‌یابد. اما متاسفانه برخی ناشرین شغل دوم و ‌محترمانه! دلالی را برگزیده‌  و بخشی از این کاغذهارا در بازار آزاد به فروش می‌گذارند.

راه حل پیشنهادی این مسئول نظارت دولت بر فروش منصفانه کاغذ است به طوری که هر چاپخانه و ناشری به اندازه مورد نیازش کاغذ دریافت نماید. وی گفت: امیدواریم همه مسئولین مانند تولید‌کنندگان داخلی باشند؛ که همچون یک فرمانده جنگی نیروهای خود را با چنگ و دندان حفظ کرده‌ و در راستای رونق تولید سختی‌ها را به جان می‌خرند.

کارخانه رنگ سوله امید زمانی به افغانستان صادرات داشته اما چون در مقابل خواسته بازرگان افغان حاضر به تولید رنگ ارزان بی‌کیفیت  نشده است، حال هیچ صادراتی ندارد.

مدیر عامل کارخانه همچنین از مسئولینی گلایه داشت که استاندارد محصولات بی‌کیفیت را تایید کرده ولی در مقابل صادرات رنگ باکیفیت امید مقاومت می‌کنند. حتی برای آزمایش ‌نمونه کار امید، هزینه رفت‌وآمد مسئول استاندارد را هم از خود تولید کننده دریافت می‌کنند!!!

عدم ثبات ارز از مشکلات همه‌گیر صنعت است که این کارخانه هم به آن دچار است. چرا که دود حاصل از کاهش قیمت ارز فقط به چشم تولیدکننده‌ای وارد می‌شود که ‌مواد اولیه را گران خریده و حال باید ارزان بفروشد.

این تولیدکننده در واکنش به مشکلات جاده‌های اطراف، اظهار داشت که چرخ صنعت بچرخد باقی سختی‌ها را می‌توان تحمل کرد...

باید قدر تولید‌کننده‌ای را دانست که حاضر است سختی راه رونق_تولید را تحمل کند اما زیر بار رانت و وام‌های کلان پر از ایراد نمی‌رود.

با قطعیت می‌توان گفت که آقای شیدا به همراه دو پسر توانمندش جزو نخبگان گمنامی هستند که فقط شیدایی آن‌ها موجب شده است تا در عرصه تولید دوام بیاورند.

این نخبگان تا به حال با تکیه بر تلاش، پشتکار و ممارست خود و با بودجه شخصی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌اند.

از جمله این موفقیت ها عبارت‌اند از :
1- تولید ۱۰ دستگاه CNC است که در حال حاضر در کارگاه خودشان استفاده می‌شود.
2- ساخت دستگاه کپی تراش نامتقارن که در سال ۱۳۷۹ ثبت اختراع شد و جوایز فراوانی را به خود اختصاص داد.
3- ثبت اختراع جهانی نسل جدیدی از ژنراتورها که تا ۴۰ درصد توانایی بهینه‌سازی دارد.
نمونه ‌آزمایشی این ژنراتور در پارک دانش مشهد ( واقع در انتهای بلوار امام علی (ع) ) موجود است و نمونه صنعتی آن حدودا تا یک ماه دیگر رونمایی می‌شود.
4- ...

پرونده اکثر این ‌افتخارات با یک لوح تقدیر و جایزه‌ای ناچیز بسته شده و فقط با تلاش مسئولین تراشکاری فرصت اظهار وجود پیدا کرده‌ است...

از مشکلات این کارگاه تراش چوب و آلومینیوم، کمبود فضا است که در صورت رفع این مشکل علاقه‌مند به فعالیت و تربیت نیرو در حوزه آموزش رباتیک و اتوماسیون صنعتی هستند. این تراشکاری در حال حاضر با صنایع دفاع هم همکاری می‌کند.

نکته جالب توجهی که مهندس شیدای جوان بیان کرد این بود که فقط به دنبال مدرک نباشید، مدرک بدون دانش هیچ ارزشی ندارد و مشخص بود‌ که خودش با این همه موفقیت، مسلما دانشی بیش از تحصیلات دانشگاهی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات