نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در دیدار با سردار کارگر:
حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: اثرگذاری وجه مشترک همه شهدا بود، که این ویژگی در شهیدان رجایی و باهنر کاملا ملموس و مشهود است.
کد خبر: ۹۱۶۸۴۴۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی نکونام»، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در دیدار با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر»، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس؛ حضور مستمر سردار کارگر در این استان را نشان دهنده حس مسئولیت و دغدغه‌مندی مجموعه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس دانست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام اظهار داشت: اگر انسان مؤمن واقعی باشد، محکم و با قوت پیگیر امور است که به لطف الهی این روحیه در مجموعه بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس به خوبی زنده است.

وی با اشاره به آغاز هفته دولت و ضرورت بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر خاطرنشان کرد: اثرگذاری وجه مشترک همه شهدا بود که این ویژگی در شهیدان رجایی و باهنر کاملا ملموس و مشهود است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه نقش شهیدان رجایی و باهنر در خنثی کردن بسیاری از توطئه‌ها غیرقابل انکار است، ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر در عرصه انقلاب بسیار جهت دهنده بودند تا جایی که توانستند به افکار عمومی روشنایی ببخشند.

نکونام با اشاره به اینکه تکمیل مرگز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان از مهمترین اولویت‌ها است، گفت: در این راستا باید همه دستگاه‌ها وارد میدان عمل شوند چرا که نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه کار برای شهدا بسیار قداست دارد، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم جوانان را به هر میزان که می‌توانیم سر سفره شهدا بنشانیم و این از ضرورت‌ها است.

وی با بیان اینکه باب ایثار و شهادت به روی هر امتی گشوده شود، آن ملت سرافراز و موفق خواهند بود، ابراز داشت: ملت ایران به خوبی قدر دفاع مقدس را دانستند و به لطف الهی امروز در جهان سربلند هستند و این به برکت مقاومت جانانه‌ای است که در دوران دفاع مقدس داشتند.

این مقام مسئول، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهمترین نیاز امروز کشور بیان کرد و متذکر شد: به لطف الهی امروز جوانان به خوبی در عرصه‌های جهادی وارد میدان عمل شده‌اند و این به خاطر همین باب ایثار و شهادتی است که در کشور گشوده شده و باید قدر آن را بدانیم.

سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر»، نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه قدردانی از ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم از مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس است، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم که این فرهنگ را به آیندگان منتقل کنیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر اینکه مردم و مسئولان در موضوع حفظ آرمان‌های دفاع مقدس، وحدت نظر دارند، خاطرنشان کرد: توفیقات در این حوزه بسیار خوب بوده، ولی اگر اشکالاتی هم در این مسیر وجود دارد، قطعا به‌علت کم‌کاری در پیگیری‌ها بوده است.

وی اضافه کرد: جمعیت جوان داوطلب برای دفاع از حرم نشانگر این موضوع است که روحیه ایثار و شهادت همچنان پس از گذشت 40 سال در بین همه زنده مانده است.

کارگر حرکت جهادی را عامل پیروزی در تمامی عرصه‌ها عنوان کرد و افزود: در بحث تکمیل موزه‌های دفاع مقدس انتظار از دستگاه‌هایی مانند شهرداری و استانداری بیشتر است، امیدواریم موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تا هفته دفاع مقدس سال آینده به پایان برسد.

این مسئول بیان داشت: بسیاری از زائران راهیان نور را جوانان و نوجوانانی تشکیل می دهند که استقبال خوبی از این سفرهای معنوی دارند. در راهیان نور و حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اگر مردم را با اهداف شهدا آشنا کنیم توطئه‌های دشمن خنثی خواهد شد و باید بدانند که شهدا زنده هستند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس متذکر شد: تلاش می‌شود در سفرهای معنوی راهیان نور، ارزش‌های ۸ سال دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

ارسال نظرات