شهردار زنجان خبر داد؛

توسعه فضای سبز در اولویت برنامه‌های شهرداری زنجان

شهردار زنجان گفت: توسعه و نگه‌داری فضای سبز در اولویت برنامه‌های شهرداری زنجان است.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۲۴
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسیح الله معصومی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح پارک گلسار گلشهر، با یادآوری اینکه سرانه فضای سبز شهر زنجان ۱۴.۶ مترمربع است، افزود: در حال حاضر شهر زنجان از وجود ۶۳۱ هکتار فضای سبز شهری برخوردار است، به همین خاطر بحث توسعه و نگه‌داری فضای سبز شهری در اولویت برنامه‌های این مجموعه قرار دارد.

 

وی بابیان اینکه توسعه فضاهای سبز شهری باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه شده و این خود زمینه توسعه جامعه را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: خوشبختانه اقداماتی که تا به امروز در زمینه توسعه فضای سبز شهری انجام‌شده، قابل‌قبول بوده و همین موضوع باعث شده است تا سرانه قابل قبولی را در حوزه فضای سبز داشته باشیم.

 

معصومی با یادآوری اینکه امروز شهر زنجان از وجود ۶۳۱ هکتار فضای سبز شهری برخوردار است، ادامه داد: سرانه‌ای که برای کشوری در حوزه فضای سبز شهری تعریف‌شده، ۱۲ مترمربع است، این در حالی است که این وضعیت در شهر زنجان۱۴.۶ مترمربع است و این خود بیانگر آن است که سرانه فضای سبز شهر زنجان در حدود ۲ مترمربع بیشتر از نرم کشوری است.

 

شهردار زنجان وجود ۳۳ حلقه چاه در شهر را از جمله شاخصه‌های بارز این شهر که در کمتر شهری وجود دارد، دانست و اظهار کرد: خوشبختانه ۹۴.۵ درصد از آبی که برای نگهداشت فضای سبز شهری زنجان مورد استفاده قرار می‌گیرد، آب خام بوده و زنجان از این حیث جزو برترین شهرهای کشور به شمار می‌رود.

 

معصومی توسعه فضای سبز را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهر زنجان برای سال جاری عنوان کرد و با یادآوری اینکه در این زمینه ۲۰ هکتار فضای سبزپیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد اجرای طرح نهضت بهسازی و بازسازی پارک‌ها و فضای سبز بودیم که این رویه در سال جاری نیز با نصب تجهیزاتی چون ست ورزشی، سیستم روشنایی تداوم خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار