فرمانده سپاه ناحیه زنجان :

مسجد مهم ترین و مستحکم ترین سنگر بسیج است

فرمانده سپاه ناحیه زنجان در مراسم گرامیداشت روزجهانی مساجد گفت: مسجد مهم ترین و مستحکم ترین سنگر بسیج است.
کد خبر: ۹۱۶۸۵۴۱
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛همزمان با روز جهانی مسجد ، مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و تجلیل از فعالان برتر مساجد شهرستان زنجان برگزار گردید.

 

محسن سهندی فرمانده سپاه ناحیه زنجان در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری روز جهانی مسجد با اشاره به جایگاه مسجد در دین اسلام گفت : مسجد از بدو شکل گیری بعنوان پایگاه اجتماعی دین و سیاست بوده و هست .

 

وی در این رابطه افزود : از همان ابتدا مسجد کانون بسط و توسعه فرهنگ غنی اسلامی بوده و بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی مسلمانان در مسجد انجام می‌گرفت و بطور کلی پایگاه فرهنگی جهان اسلام از مساجد شکل گرفته و هسته اولیه فعالیت‌های فرهنگی دین مبین اسلام در مساجد تشکیل شده است؛ لذا می‌توان گفت: اصلی‌ترین پایگاه‌های فعالیت‌های فرهنگی چه در دوران پیامبر عظیم الشأن (ص) و چه در دوران ائمه اطهار(ع) و چه در زمان حاضر مساجد بوده اند.

 

فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت : مسجد مهم ترین و مستحکم ترین سنگر بسیج است و امروز نیز در این جنگ نرم فرهنگی و اقتصادی دشمن قسم خورده ، با تکیه بر این سنگر الهی، باز می‌توان امت واحده شد و تمام توطئه‌های شوم استکبار و ایادی گمراه او را خنثی نمود.

 

سهندی ضمن گرامیداشت هفته جهانی مساجد و روز بسیج مساجد و محلات که یادآور حادثه اسفناک آتش سوزی مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمین توسط رژیم صهیونیستی در سی ام مرداد ماه ۱۳۴۷ (۲۱ آگوست ۱۹۶۹ میلادی) است، گفت : مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد با حضور فعالان برتر در مساجد از جمله هیئت امنا ، خادمان مساجد و فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج شهرستان زنجان برگزار گردید.

 

وی ادامه داد: سخنران این مراسم سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) و حجت الاسلام جعفری مدیر محترم حوزه های علمیه استان زنجان خواهد بود .

 

ارسال نظرات