خبرهای داغ:
کارشناس طب سنتی با اشاره بر اهمیت سبک زندگی اسلامی، گفت: سبک زندگی اسلامی یکی از پایه‌های مهم تمدن سازی است
کد خبر: ۹۱۶۸۶۵۱
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، حسن منتقمی کارشناس طب سنتی در کارگاه طب سنتی در سپاه ناحیه سرخه در جمع پاسداران، کارکنان و پایوران با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی یکی از پایه‌های مهم تمدن سازی می‌باشد گفت: پزشکی جدید، تاریخ را برای خود زیباسازی کرد یعنی مطالب علمی، ظاهر زیبا برای پزشکان و تخصص را به سوی خودشان یعنی غرب افتتاح کرد. نخستین دانشگاه اروپا در سیسیل ایتالیا که تخصص آن پزشکی بود ایجاد شد، که تمام اساتید آن از پزشکان، طبیبان و علمای اسلامی بودند. در این دانشگاه تمامی اساتید عبا و عمّامه داشتند و این شنل و کلاهیست که در حال حاضر فارغ التحصیلان آن را به تن می‌کنند؛ برگرفته از همان عبا و عمّامه علمای اسلام است.
منتقی با بیان اینکه خوراک انسان یکی از گلوگاه‌های بسیار مهم است که در آیات قرآن و روایات به آن اشاره شده است افزود: غذای تو همان داروی توست که در آیات قرآن به خوردن سفارش شده است. در سفارش امام حسین (ع) آمده است ((گوش شما به حقیقت شنوا نیست چرا که شکمتان از حرام پر شده است))
وی خاطرنشان کرد: دشمن استعمار گر پای خود را روی گلوگاه‌ها می‌گذارد و یکی از همین گلوگاه‌ها غذا و خوراک انسان است. در غذا ما چندین ستون و پایه داریم که شامل: آب، نمک، روغن و نان است. امام علی (ع) فرمودند: غذای خود را با نمک آغاز کنید و با نمک به اتمام برسانید. نمک طبیعی تنظیم و کنترل کننده فشارخون است. هدف دولت‌های غرب نیز از بین بردن احادیث ماست. نمک یددار نه تنها جذب بدن نمی‌شود، بلکه جلوی جذب ید در بدن را می‌گیرد که باعث افزایش بیماری تیروئید شد و درمان آن فقط با مصرف نمک طبیعی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها