معاون تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: پیشرفت های حوزه نظامی اتفاقی نیست بلکه بر اساس یک راهبرد، آینده پژوهی و آینده نگاری و همچنین طرح و نقشه روشن انجام می شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۳۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمد عزیزی دلشاد در مصاحبه با برنامه "بدون خط خوردگی" رادیو گفت وگو اظهار کرد: روز دستاوردهای نظامی [که چندی پیش پشت سر گذاشته شد] بهانه ای برای مرور دستاوردهای یک ساله نیروهای مسلح است و معمولا هر سال نیز یک کارویژه به عنوان هدیه برای ملت ایران رونمایی و رسانه ای می شود که به عنوان مثال سال گذشته خبر ساخت جنگنده کوثر رونمایی شد و امسال هم سامانه پدافندی برد بلند باور ۳۷۳ معرفی و به زودی در اختیار نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی وزیر دفاع ادامه داد: باور ۳۷۳ یک دستاورد ویژه در عرصه موشکی حساب می شود و از نظر فنی با مدل های جدید پاتریوت پک-۳ [دارای همپوشانی] است.

سردار عزیزی دلشاد از دستاوردهای گسترده دفاعی در یک سال گذشته سخن گفت و بیان داشت: در بهمن ماه سال گذشته موشک کروز راهبردی هویزه با برد بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر رونمایی شد که دارای ویژگی های خاصی مانند مسیر غیر قابل پیش بینی و سقف پرواز پایین جهت ردیابی نشدن توسط رادار است.

وی درباره دیگر دستاوردهای حوزه نظامی جمهوری اسلامی گفت: زیردریایی عظیم فاتح رونمایی شد و همزمان به توانایی پرتاب موشک کروز از زیر آب دست یافتیم که دستاوردی رعب آور برای دشمنان است.

سردار عزیزی دلشاد خاطرنشان کرد: در بهمن ماه خودروی ۴ در ۴ زرهی ضد کمین و ضد مین طوفان را در نمایشگاه اقتدار ۴۰ سالگی در مصلی امام خمینی(ره) رونمایی کردیم. اخیرا نیز نمونه پیشرفته آن خودرو به نام رعد رونمایی شد که ۶ در ۶ است که تعداد نفرات آن بیشتر و همچنین بار بیشتری را می تواند حمل کند؛ ضمن اینکه این سلاح قابلیت های ضد بالستیک در مقابل گلوله را داراست.

عزیزی دلشاد در گفتگو با رادیو گفت وگو با بیان اینکه یک روش نظام مند برای پایش و رصد محیطی برای آینده پژوهی و نوآوری در نیروهای مسلح وجود دارد، اظهار داشت: نیروهای مسلح با پایش شرایط، دائما دشمنان را زیر نظر دارند و در کنار این مهم با کارهای تحقیقاتی، مسیری برای پیشرفت ایجاد می کنند.

معاون تحقیقات و امور صنعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: مدتی پیش سامانه پدافندی ۱۵ خرداد و سوم خرداد را با امکانات بی نظیر به مردم شریف ایران معرفی و نتیجه آن را در ساقط کردن پهباد آمریکایی مشاهده کردیم؛ اقدامی که تاکنون هیچ کشوری انجام نداده بود. پیشرفت های حوزه نظامی اتفاقی نیست بلکه بر اساس یک راهبرد، آینده پژوهی و آینده نگاری و همچنین طرح و نقشه روشن انجام می شود.

عزیزی دلشاد به تحقیقات امور صنعتی در وزارت دفاع برای آینده حوزه نظامی اشاره کرد و بیان داشت: راهبرد وزارت دفاع و نیروهای مسلح، بازدارندگی فعال است و تهدیدهایی که نزدیک و بالفعل است را با قدرت پاسخ می دهیم و در این زمینه معمولا دشمنان ما غافلگیر می شوند که نمونه آن ساقط شدن پهباد آمریکایی است و همین نوع طرح ریزی و مطالعه نیز برای آینده برنامه ریزی شده که همیشه درصددیم دشمن را غافلگیر کنیم و از طرفی هیچگاه غافلگیر دشمن نشویم.

ارسال نظرات