خبرهای داغ:
مدیر موسسه روایت سیره شهدا گفت: اشکالات در کشور، متعلق به اسلام و انقلاب و ولایت نیست بلکه ناشی از انتخاب‌های اشتباه ماست به همین دلیل طلاب و روحانیون وظیفه دارند معیار‌های انتخاب اصلح را در انتخابات پیش رو تبیین کنند.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۵۵
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام و المسلمین مهدی ماندگاری روز دوشنبه در همایش تبلیغی محرم در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفای قم افزود: اسفندماه امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی است و به طور قطع روحانیون باید از ورود به بحث حمایت و تعریف از افراد اجتناب نمایند و خودشان را خرج کاندیدا‌های مجلس نکنند.

وی درعین حال روحانیون درخواست کرد که اجازه ندهند که جریان‌های سیاسی فضای انتخابات را متشنج نمایند.

وی درادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ در اسلام گفت: تبلیغ از جمله وظایف روحانیون و رسالتی الهی است که باید برای تبلیغ اثرگذار پیش نیاز‌ها و الزام‌های آن را به خوبی شناخت.

ماندگاری با تاکید بر اینکه هیچ زمانی در طول تاریخ بشریت بستر تبلیغ دین مانند عصر حاضر وجود نداشته است اظهار داشت: در هیچ دوره‌ای نیز مانند زمان کنونی دشمنی دشمنان مکتب اهل بیت (ع) به اینگونه نبوده است که باید الزام‌های امروز شناسایی و در تبلیغ به آن اهتمام ویژه‌ای داشت.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا، با اشاره به پیش نیاز‌های تبلیغ و الزام‌های توجه به این پیش نیازها، گفت: تبلیغ یک علم است به همین دلیل اولین پیش نیاز تبلیغ، تعلیمات تخصصی، مطالعه محتوایی و مستمر، روش شناسی و مخاطب شناسی است.

ماندگاری، تبلیغ را فن و مهارت دانست و ادامه داد: تبلیغ مانند هر مهارت دیگری نیاز به تمرین بسیار زیادی است که گوش دادن به سخنرانی روحانیون مبرز در این زمینه می‌تواند در ارتقای مهارت‌های تبلیغ روحانیون در ارتباط گیری، تبیین معارف دینی و اثرگذاری بر مخاطبان بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مطالعه، تمرین و مهارت یافتن از جمله پیش نیاز‌های تبلیغ موثر است، افزود: گزینش واژه ها، چینش جملات و بیان مناسب مطالب از جمله الزام‌ها و پیش نیاز‌های تبلیغ است ضمن اینکه مبلغان باید از تقلید در سخنرانی اجتناب کنند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا اظهار داشت: مبلغی که انس با قرآن و نماز شب نداشته باشد، توفیق تبلیغ دین الهی را نخواهد داشت به همین دلیل مبلغان باید انس با معارف الهی و تلاش برای خودسازی را همواره مورد توجه قرار دهند.

ماندگاری، تبلیغ را نوعی طبابت دانست و ادامه داد: مطالعه لازمه هر منبر و سخنرانی است، ولی باید علاوه بر مطالعه، مخاطبان را به خوبی شناخت و بر اساس فهم مخاطب محتوای خود را بیان کرد.

وی با انتقاد از برخی مطالب ارائه شده در سخنرانی روحانیون، گفت: مهمترین مهارت یک مبلغ، شناخت مخاطب و ارائه مطالب و محتوای متناسب با نیازها، آسیب‌های و مسائل مبتلا به مخاطبان است.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا، با بیان اینکه نباید برای سخنرانی و تبلیغ دین خدا پول تعیین کرد، افزود: مبلغان علوم دینی در تبلیغ دین الهی نباید به چیزی چشم داشتی داشته باشند چرا که خریدار واقعی این تبلیغ خداوند است و تعیین مبلغ میلیونی برای سخنرانی شان روحانیت نیست.

ماندگاری، با تاکید بر اینکه موهومات گفتن و همچنین حرف‌های غیرمستند و غیرواقعی از جمله آفت‌های سخنرانی‌های تبلیغی است، گفت: خواب مستند نیست که مبلغان در سخنرانی‌های خود به آن استناد کنند ضمن اینکه با مستندگویی را جذب کرد.

وی با بیان اینکه تبلیغ، ابلاغ دین الهی است، ادامه داد: مبلغان علوم دینی برای اثرگذاری در تبلیغ باید به نماز، روزه، صدقه، دعا، ذکر، استغفار، قرآن و توسل به اهل بیت (ع) استعانت کنند.

مدیر موسسه روایت سیره شهدا، گفت: بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ تلاش، استقامت، کار، همکاری و حلال کاری در جامعه نیازمند هستیم و باید مبلغان علوم دینی در ترویج این فرهنگ تلاش کنند.

این همایش با شعار «یاوران مردم» با همکاری معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه، مرکز فن رسا و خطابه، پژوهشکده امام حسین (ع) و مناسک آیینی و موسسه فرهنگی - آموزشی خانه خورشید ترتیب یافته است
ارسال نظرات