مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا با تاکید بر اینکه هدف گذاری طرح ولایت مبانی فکری دانشجو، آشنایی با انقلاب اسلامی و تفکرات مقام معظم رهبری و امام راحل می باشد اظهار کرد: اهداف انقلاب در این طرح برای دانشجویان تبیین می شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۷۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سید امیر سادات کرمی  پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم دوره طرح ولایت استانی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: این طرح هرساله با حمایت و پشتیبانی مالی خود دانشگاه ها و اجرای بسیج دانشجویی استان برگزار می شود.

سادات کرمی با تاکید بر اینکه هدف گذاری این طرح مبانی فکری دانشجو، آشنایی با انقلاب اسلامی و تفکرات مقام معظم رهبری و امام راحل می باشد اظهار کرد: اهداف انقلاب  در این طرح برای دانشجویان تبیین می شود.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا در ادامه به  سرفصل های این طرح اشاره کرد و افزود: سرفصل های این طرح، کتاب طرح کلی اندیشه های اسلامی قرآن است که مجموعه جلسات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۳ در مسجد امام حسن مجتبی (ع) که آنجا شالوده حکومت اسلامی در دوره پهلوی توسط خود رهبری بوده و بسط دادن ولایت فقیه در سال ۱۳۴۷ در نجف توسط امام خمینی، سیره اجتماعی و سیاسی ائمه اطهار ارائه خواهد شد.

سادات کرمی خاطرنشان کرد: در این طرح، دانشجویان با وضعیت اقتصاد کشور هم  آشنا خواهند شد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا با بیان این مطلب که  در این طرح دانشجو باید بتواند با الفبای موضوع سیاسی آشنا شود و طبق بیانات مقام معظم رهبری بتواند آن را تحلیل کند، اضافه کرد: هدف ما در این طرح توانمندکردن دانشجو در حوزه اشراف فکری و کنش گری برای انقلاب اسلامی است.

سادات کرمی با اشاره به اینکه دانشجویانی که علاقه مند شرکت در این دوره  هستند، گزینش اولیه از آنها صورت می گیرد که حداقل سطح دوره را بتوانند دریافت کنند، ادامه داد: بازه برگزاری این طرح معمولا در تابستان است و امسال از یکم تا هشتم شهریورماه برپا شد. مکان برگزاری طرح برای خانم ها در  زیارتکلا منطقه هزارجریب و آقایان در فریمک حوزه علمیه فریمک نکا در نظر گرفته شده است. لذا امسال استان مازندران و استان گلستان به طور مشترک این طرح را برگزار کردند.

به گفت سادات کرمی دانشجویان گزینش شده بالغ بر ۱۵۰ نفر در این دوره شرکت خواهند کرد و امروز هم روز سوم این دوره سپری شد.

مسئول بسیج دانشجویی سپاه کربلا در بخش دیگر سخنان خود  از برگزاری جشنواره فرهنگی ققنوس خبر داد و گفت: برنامه های شاخص بسیج دانشجویی دراین طرح از ۱۲۰ دانشجویانی بود که معدل آنها بالای ۱۷ بود را گزینش کرده و به کارگروه های تخصصی تقسیم کردیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا در همین رابطه  افزود: باید برنامه های بسیج دانشجویی در راستایی باشد که هر کنش گری که به صورت خودجوش صورت میگیرد در راستای پژوهش باشد و مسئله یابی تخصصی در آن صورت گیرد.

سادات کرمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  که برنامه ها در راستای نشاط سالم دانشجویان باشد، اظهار کرد:  برنامه  تفریحی را تحت عنوان  اردوی رزمی فرهنگی دانشجویی با تجربه و شرایط سخت،برگزار کردیم که  یک دانشجو باید با گروه خود مراحل مختلفی را طی کند که اواخر شهریور ماه وارد فینال این دوره می شویم . به گفته دانشجویان حاضر در این اردو  برنامه ای بسیار جذاب و پر هیجانی است . لذا  هیچ محدودیت در این زمینه در استان برای دانشجویان نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها