توکلی گفت: بسیج یک نهاد انقلابی و نیرومند است که می تواند خدمات شایانی را به قشر متعهد جامعه بویژه در حوزه فرهنگی و حمایت از آثار هنری ارزشی ارائه کند و باید از این توانایی و ظرفیت استفاده شود و بودجه آن نیز تأمین شود.
کد خبر: ۹۱۶۸۷۸۱
|
۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷

رضا توکلی بازیگر سریال تلویزیونی "زیرزمین"  در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از سفرهای معنوی در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدایی است که خونشان را دادند تا دست دشمن متجاوز به خاک کشورمان نرسد، گفت: همانگونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس در هشت سال دفاع مقدس با اقتدار و شجاعت در مقابل دشمن ایستادند، نیاز است که نسل های امروزی هم با همان قدرت در مقابل توطئه های دشمن مقابله کنند و نگذارند که نقشه های ضدانقلاب در داخل کشورمان اجرا شود.

وی ادامه داد: رسانه ها قدرت رساندن صدای مردم به جهان را دارند و نیاز است که در خصوص مظلومیت جانبازان شیمیایی و همچنین فرهنگ دفاع مقدس تبلیغات بیشتری صورت بگیرد و نسل امروزی را با فرهنگ دوران دفاع مقدس، آشناتر نمود چرا که معرفت آن دوران، آنقدر خاص و ویژه است که تصورش برای برخی از نسل های جوان باورنکردنی است.

توکلی با بیان اینکه جشنواره های دفاع مقدس راهی به سوی ایجاد انگیزه در میان جوانان برای تولید و خلق آثار ادبی و هنری دفاع مقدس است، افزود: ایران در دوران دفاع مقدس مظلوم واقع شد و با اینکه با چندین کشور مقابله می کرد تا از مرزهای بین المللی خود دفاع کند، اما در نهایت پیروز شد و جشنواره هایی همچون جشنواره سرزمین نور زمینه و ظرفیتی است برای نسل های امروزی تا دیده ها و شنیده هایشان را از دوران دفاع مقدس، در قالب های ادبی و هنری خلق و پیاده سازی کنند.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطر نشان کرد: بسیج یکی از تفکرات ناب انقلاب اسلامی است که اصلی ترین اثرگذاری آن بعد از تشکیل شدنش را می توانیم در دوران شکوهمند هشت سال دوران دفاع مقدس ببینیم؛ به گونه ای که گروه های مردمی و بسیجی در این هشت سال توانستند کارنامه ای درخشان و ماندگاری از خود ثبت نمایند و مفید بودن خود را در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی به رخ جهانیان بکشند. یکی از مهمترین دلایل پیروزی ما در مقابل جبهه کفر و نفاق، وجود گروه های بسیجی بود که داوطلبانه و به عشق حراست از خاک کشورمان، قدم در میدان های نبرد گذاشتند و نگذاشتند که دشمن بتواند به خاک کشورمان تجاوز کند و آن را به خانه ای فراری دادند.

توکلی افزود: بسیج، فرهنگی است که در دوران دفاع مقدس باعث شد بسیاری از گروه های مردمی رهسپاری جبهه ها شوند و نگذارند که سنگرهایمان خالی باشد و در این میان، تعداد زیادی از این عزیزان و مردم عزیز کشورمان به شهادت رسیدند و با خون خودشان، اثبات نمودند که برای وطن حاضرند که از جانشان بگذرند.

وی خاطر نشان کرد: اصالت و فرهنگ بسیج از همان دوران دفاع مقدس شکل گرفت، هر چند که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی هم که هنوز بسیج تشکیل نشده بود، مردم ما بسیجی وار به خیابان ها می آمدند تا باعث سرنگونی رژیم شاهنشاهی شوند که سرانجام موفق شدند و در حال حاضر، با اینکه خبری از جنگ در کشورمان نیست، همچنان بسیج به فعالیت خود در عرصه های مختلف ادامه می دهد و نمی توان گفت که فعالیت بسیج فقط در ابعاد نظامی ختم می شود.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: بسیج یک فرهنگ است و با این فرهنگ می توان کشور را به سمت پیشرفت و ترقی سوق داد و یقینا وجود روحیه بسیجی در میان مسئولان کشورمان، می تواند حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم کشورمان باشد و یقینا اگر بتوانیم فرهنگ بسیج دوران دفاع مقدس را برای همیشه حفظ کنیم، هرگز کشورمان دچار بحران نخواهد شد.

توکلی با بیان اینکه بسیج به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و در زمان جنگ تحمیلی، به بهترین شکل ممکن ظاهر شود و توانایی هایش را نمایان کرد، گفت: در حال حاضر هم می توانیم در حوزه فرهنگی از فرهنگ بسیج بهره بگیریم و نگذاریم که فرهنگ غربی در جامعه گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد اگر بودجه بیشتری در اختیار بسیج قرار بگیرد، بسیج می تواند در حوزه فرهنگی اقدامات شایان و قابل توجهی را انجام دهد و سد محکمی در برابر هجمه ها و تهاجم فرهنگی دشمن باشد و نباید از یاد برد که بسیج یک نهاد انقلابی و نیرومند است که می تواند خدمات شایانی را به قشر متعهد جامعه بویژه در حوزه فرهنگی و حمایت از آثار هنری ارزشی ارائه کند و باید از این توانایی و ظرفیت استفاده شود و بودجه آن نیز تأمین شود.

 

ارسال نظرات