خبرهای داغ:
در قم؛

فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم اکران شد

همزمان با چهارمین شب از برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم در سینما کانون قم به روی پرده رفت.
کد خبر: ۹۱۶۸۸۴۹
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹

 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در چهارمین شب از برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در قم، خانواده معظم شهدای مدافع حرم به تماشای فیلم «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داسارگر نشستند.

در این اکران که سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و حسن ندافی مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم حضور داشتند، فیلم «منطقه پرواز ممنوع» که به محوریت شهدای مدافع حرم است، به روی پرده سینمای کانون قم رفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیش از آغاز اکران این فیلم، از حضور خانواده معظم شهدا به عنوان یکی از اتفاقات ویژه جشنواره در قم یاد کرد.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری همزمان جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان در استان قم، اظهار کرد: امسال این جشنواره به میزبانی کانون پرورش فکری قم به شکل مطلوبی در حال برگزاری است.

فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم اکران شد

وی با تأکید بر اینکه سینمای کودک می‌تواند سازنده باشد و به روز‌های اوج خودش در دهه ۶۰ و ۷۰ برگردد، تصریح کرد: خاطرات زیادی از سینمای کودک داریم و بخش مهمی از خاطرات ما با فیلم‌های کودک و نوجوان آن دوره گره خورده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر لزوم بازنگری و داشتن نگاهی جدی‌تر به سینمای کودک و نوجوان تأکید کرد و افزود: فیلم‌های کودک و نوجوان دهه ۶۰ و ۷۰ پیام‌ها و محتوای ارزشمندی را در قالب فیلم و تصویر به مخاطبان منتقل می‌کردند.

حسینی کاشانی، یکی از ابتکارات مثبت سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان را داوری فیلم‌ها توسط کودکان عنوان کرد و گفت: سیاستگذاران جشنواره، داوری را به کودکان و نوجوانان منتقل کردند تا به طور ویژه آثار را از نگاه خود ارزیابی کنند.

وی با تأکید بر اینکه فیلمسازان ما باید آثار خود را به نگاه کودکان و نوجوانان نزدیک کنند، تصریح کرد: فیلمساز و کارگردان ما باید متناسب با فضای فکری کودکان و نوجوانان برای آن‌ها فیلم بسازد تا با آن اثر ارتباط برقرار شود.

 
کودکان به کانون پرورش فکری هویت می‌بخشند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم نیز در این مراسم گفت: از حضور خانواده معظم شهدا برای دیدن این فیلم به وجد آمدم و خدمت معظم شهدای مدافع حرم سر تعظیم فرود می‌آورم.

فیلم «منطقه پرواز ممنوع» با حضور خانواده شهدای مدافع حرم اکران شد

حسن ندافی با اشاره به دلاوری‌های تیپ زینبیون و فاطمیون در سوریه، تصریح کرد: ذکر خیر و شجاعت تیپ فاطمیون و زینبیون را باید از خود مردم سوریه شنید. حاصل رشادت و فداکاری رزمندگان مدافع حرم بود که مردم مظلوم سوریه به شادی برسند.

وی افزود: کانون پرورش فکری بدون کودک و نوجوان هیچ رنگ و بویی ندارد و این کودک و نوجوانان هستند که به اینجا هویت می‌می‌بخشند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم خاطرنشان کرد: قدم مبارک فرزندان شهدا به کانون پرورش فکری، یک روح و طراوت خاصی بخشیده است.

در ادامه فیلم «منطقه پرواز ممنوع» که پیش از این در اصفهان و مشهد به سانس‌های فوق‌العاده رسیده، به روی پرده رفت و خانواده شهدای مدافع حرم به تماشای این اثر نشستند.

فیلم ماجراجویانه «منطقه پرواز ممنوع» روایتگر داستان سه نوجوان است که در حین آماده شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی امیر داسارگر و تهیه کنندگی حامد بامروت نژاد است و هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان از جمله بازیگران هستند.
ارسال نظرات