مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن آذربایجان غربی خبر داد
مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن آذربایجان غربی از اجرای طرح «جهاد روشنایی» در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۸۶۷
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

به گزارش سرویس مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، میثم دیداریان امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: چهار سال از تفکیک سازمان بسیج مهندسین صنعت از مهندسین کشاورزی و عمران می‌گذرد که در این مدت با هدف ارتقای کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های اقتصادی، فنی، صنعتی، علمی و فناوری برنامه‌های مختلفی اجرا شده است.

وی تربیت مهندسین طراز اول انقلاب اسلامی، حفظ و گسترش ارزش‌ها در جامعه مهندسی برای تحقق جامعه پیشرفته اسلامی و ... را اهداف این مجموعه از بدو فعالیت تاکنون برشمرد و گفت: در این راستا دو طرح جهاد «روشنایی» و «صنعت‌یار» ذیل سازمان مرکزی در حال اجرا است.

این مسوول به اجرای طرح «جهاد روشنایی» با عنوان نصب پنل‌های خورشیدی خانگی در مناطق محروم اشاره کرد و ادامه داد: امسال 100 پنل خورشیدی برای خانواد‌ه‌های بی‌بضاعت نصب خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان با اشاره به اینکه از اجرای این طرح دو هدف «کمک به تولید انرژی در کشور» و «توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت» دنبال می‌شود، اضافه کرد: از این رهگذر امکان استفاده از انرژی رایگان خورشیدی فراهم می‌شود و هر یک از خانواده‌ها پنج کیلووات برق تولید کرده و ضمن اینکه شرکت برق، انرژی تولیدی آنها را خریداری می‌کنند، برق خانواده رایگان می‌شود.

دیداریان با بیان اینکه خانواده‌های هدف با مشارکت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بسیج سازندگی استان شناسایی شده‌اند، گفت: با همراهی شرکت برق و دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی این طرح در جای جای استان جامه عمل خواهد پوشید.

وی به طرح جهادی دیگر با عنوان «صنعت‌یار» اشاره کرد و اظهار داشت: واحدهای صنعتی متوسط، خرد و کوچک پایش و عارضه‌یابی خواهند شد و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان واحدهای مشکل‌دار، راکد و نیمه‌تعطیل شناسایی می‌شوند.

این مسوول گفت: بعد از بررسی و مشخص شدن دلیل رکود و تعطیلی واحد صنعتی مبنی بر بدهی بانکی، مشکل حقوقی و ... موضوع در کمیته رفع و تسهیل موانع تولید استان مطرح خواهد شد، تا در صورت نیاز مساعدت‌های لازم درراستای راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ها ارائه شود.

 

ارسال نظرات