خبرهای داغ:

بیانات رهبری در تفسیر نهج‌البلاغه به‌عنوان منشور حکومت علوی تدوین شده است

مسئول دفتر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم بابیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های ۵۲ و ۵۳ تدریس و تفسیر نهج‌البلاغه را برای دانشجویان و طلاب برگزار کردند، گفت: این مباحث به‌عنوان منشور حکومت علوی به عنوان کتاب تدوین شده است.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۱۳
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام سعید صلح میرزایی در مراسم رونمایی از سه جلد کتاب شرح نهج‌البلاغه اثر مقام معظم رهبری که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، اظهار داشت: مأموریت‌های این دفتر با عنایت بزرگان حوزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسه انقلاب اسلامی بیان کرد: این موسسه از سال ۱۳۸۱ آغاز به کارکرد و وظیفه اصلی آن جمع‌آوری اسناد مرتبط با رهبر معظم انقلاب تدوین آثار ایشان است.

مسئول دفتر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم با اشاره به رونمایی این آثار تصریح کرد:این سه اثر با عناوین منشور حکومت علوی، دروس سال‌های ۵۲ و ۵۳ رهبر انقلاب اسلامی، نبوت‌ها در نهج‌البلاغه، دروس سال ۵۹ ایشان و راه روشن مدیران مجموعه بیانات رهبر انقلاب در دیدار‌های هیئت دولت در ماه رمضان از سال ۷۲ تا ۹۵ است.

صلح میرزایی ادامه داد: در سال ۱۳۵۹ در دوره‌ای که گروه‌های انحرافی به دنبال تحریف مفاهیم نهج‌البلاغه بودند، رهبر معظم انقلاب جلسات درسی در خصوص نهج‌البلاغه برای شاخه دانشجویی حزب جمهوری اسلامی برگزار کردند که مباحث این جلسات در قالب کتاب نبوت در نهج‌البلاغه منتشر شد.

وی گفت: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۵ دیدار‌هایی با هیئت دولت در ماه مبارک رمضان داشتند که ایشان به شرح بخش‌هایی از نهج‌البلاغه پرداختند و این مباحث در کتاب راه روشن مدیران مطرح شد.

مسئول دفتر موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در قم بابیان اینکه ۸۰ روز پیش دفتر موسسه تأسیس‌شده است، گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص نهج‌البلاغه را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد که سه بخش آن تبدیل به کتاب شده است.

صلح میرزایی بابیان اینکه مقام معظم رهبری در سال‌های ۵۲ و ۵۳ تدریس و تفسیر نه البلاغه را برای دانشجویان و طلاب برگزار کردند، افزود: این مباحث به‌عنوان منشور حکومت علوی به کتاب درآمده است، ساواک گزارش‌های زیادی از جلسات داد و سبب دستگیری مقام معظم رهبری شد.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به جوانان بر انس گرفتن با نهج البلاغه تأکید کردند و از جوانی با نهج البلاغه مأنوس بودند و سابقه این ارتباط به دهه سی شمسی می‌رسد.
ارسال نظرات