در آستانه ماه محرم

نشست مسئولین هیات های مذهبی شهرستان کوهبنان برگزارشد

در آستانه ماه محرم نشست مسئولین هیات های مذهبی کوهبنان در محل سالن کنفرانس اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۹۰۶۹
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ،  در این نشست حجت الاسلام احمد رضا قربانی گفت: خدمت به عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) مدال افتخاری است که به گردن داریم البته هر چه داریم از عاشوراست و به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب احیای اسلام از محرم و صفر است .

وی خاطر نشان کرد: پنج شنبه هفتم شهریور ماه جلسه مسئولین هیات های مذهبی در رفسنجان برگزار می شود جا دارد همه ی بزرگواران در این نشست شرکت کنند.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان با استناد به منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد: هیات های مذهبی ویژگی های دارند که آنان را از سایرین تشکل ها جدا می کند این هیات ها با حضور مردم عاشق تشکیل می شود و هزینه ها توسط مردم تامین می شود لذا هیات های مذهبی عامل اصلی گسترش فرهنگ اصیل اسلامی هستند.

وی ابراز داشت : کوهبنان تنها شهرستانی است که نماز اول وقت در ظهر تاسوعا و عاشورا برگزار می شود در حالی که هیچ هیاتی برنامه عزاداری در وقت نماز ندارد.

ایشان تصریح نمود: جا دارد هیات های مذهبی قانون مدار باشند ، در راستای دعوت از سخنران و مداح هماهنگی داشته باشند، محوریت جلسات هیات ها مساجد باشند و جلسات با تلاوت قران شروع شود.

حجت الاسلام قربانی ابراز داشت: روحانی و ائمه جماعت مساجد محور فعالیت هیات های مذهبی باشند ، مسئول هیات ها باید مدیریت کنند تا فعالیت ها بر اساس قانون انجام شود و نظم بر هیات ها حکمفرما باشد.

وی ادامه داد: تا حد امکان مسئولیت درهیات های مذهبی به جوانان و نوجوانان واگذار شود و به آنان بها بدهیم ،سعی کنیم صدای بلندگوی بیرون از مساجد و تکایا در وقت برنامه ها قطع شود تا باعث آزار و اذیت همسایگان نشویم .

در ادامه محمد جواد اکبری گفت: شورای هیات های مذهبی کوهبنان حدود سه دوره چهار ساله است که در شهرستان تشکیل شده است .

وی ابراز داشت: مسئولین هیات ها توجه داشته باشند در رابطه با علم ها فرهنگ سازی کنند که علم های به شکل صلیب در کنار عزاداران حمل نشود.

مسئول شورای هیات های مذهبی کوهبنان تصریح نمود: در صدد هستیم اردوی مشهد مقدس ویژه مسئولین هیات ها و پیر غلامان بعد از ماه صفر برگزار کنیم که اولویت با هیات های ثبت داده است.

در ادامه کارشناس بهداشت و درمان کوهبنان گفت: جا دارد آشپزخانه مساجد و تکایا بهسازی شوند نکات بهداشتی در ساخت و ساز این مکان ها مد نظر باشد ، پنحره ها و درب ورودی توری داشته باشد .

وی خاطر نشان کرد: مکانی جهت تعویض لباس و کفش مراجعین به آشپزخانه در نظر گرفته شود و افراد حاضر در آشپزخانه روپوش داشته باشند.

منصور خجسته ادامه داد: در بحث توزیع غذا نهایت توجه راداشته باشیم ، افراد توزیع کننده ی غذا دست کش داشته باشند و لباس متحد الشکل بپوشند ، افراد توزیع کننده تا حد امکان روی سفره ها نروند در غیر این صورت از کاور پلاستیکی استفاده کنند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار