تیم فوتبال ملوان انزلی مقابل میهمان خود داماش گیلان تن به‌تساوی یک‌بریک داد.
کد خبر: ۹۱۶۹۲۶۰
|
۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از انزلی، دو تیم فوتبال ملوان انزلی و داماش گیلان در هفته سوم رقابت‌های لیگ دسته اول از ساعت 17:45 روز سه‌شنبه پنجم شهریورماه در ورزشگاه تختی انزلی به مصاف یکدیگر رفتند.

داور: پیام حیدری

کمک‌ها: مهدی الوندی، امیرمحمد داوودزاده و وحید صالحی

ناظر داوری: حاتم بک‌پور

ترکیب تیم فوتبال ملوان انزلی:

مبین عشایر، مهیار زحمتکش، عظیم گوک، کاظم حیات منش، میلاد کمندانی، علی امیری، حافظ یعقوبی، مهدی هاشمی نژاد، عباس عامری، خشایار زبرجد و رضا نعامی

سرمربی: آرتا منهاجی

ترکیب تیم فوتبال داماش گیلان:

محمد ضیائی، آرمین منفرددوست، آزاد جعفرزاده، کنعان طاهرنژاد، مهدی نظرمحمدپناه، سید کاظم رحمانی، محمد رستمی، میثم میرپسندیده، علیرضا توکلی، عباس کندل و سعید باقرپسند.

سرمربی: سیامک فراهانی

یک پای دربی‌های گیلان در فصول اخیر تیمی از لیگ برتر بوده است، چه زمانی که سپیدرود در دو فصل اخیر در لیگ برتر حضور پیداکرده است و یا قوهای سپید در این لیگ حضور داشتند، کمی قبل‌تر از آن، دو تیم داماش و ملوان در لیگ برتر حضورداشته و در نبردی تنگاتنگ با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند.

آخرین الگیلانو بین دو تیم داماش و ملوان در آذرماه سال 92 برگزارشده و پس از 2097 روز این دو تیم مجدداً به مصاف یکدیگر می‌روند، این بار در لیگ دسته اول و با آرزوی بازگشت به لیگ برتر!

دو شهر رشت و انزلی تنها 30 کیلومتر از یکدیگر فاصله داشته و بیشترین تشابه فرهنگی و زبانی را هم باهم دارند اما روز دربی همه‌چیز تغییر می‌کند، زمین و زمان در این دو شهر می‌ایستد و ثانیه‌ها به‌کندی به شمارش می‌افتد! پلاک شهر مقابل ورودممنوع می‌شود و از صبح روز داربی تا آخرین ساعات شب انگار شیپور جنگ به صدا ‌درآمده و از فردایش دوباره همان آش است و همان کاسه!

فوتبال در پوست و گوشت و استخوان مردم رشت و انزلی ریشه دوانده است، دو شهری که قرابت و شباهت فراوانی به یکدیگر دارند و ورزش را عرصه‌ای برای عرضه اندام قلمداد می‌کنند و صدالبته اگر فوتبال را از این دو شهر بگیرید به جسمی بی‌روح مبدلش کرده‌اید!

فوتبال اگر نگوییم تمام زندگی مردم این دو شهر است به‌جرئت می‌توان گفت بخش عمده‌ای از زندگی مردمان رشت و انزلی را تشکیل می‌دهد، مردمان این دو شهر شب را به این خیال به صبح می‌رسانند که خبری خوش از تیمشان از خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها مخابره شود.

بازی از سوی دو تیم هجومی آغاز شد و نوید یک دربی هیجان‌انگیز را می‌دهد، بیش از 6 هزار تن در ورزشگاه حضور دارند و ظرفیت تیم میزبان تکمیل‌شده است.

نخستین موقعیت جدی مسابقه در دقیقه 7 این دیدار خلق شد، ارسال عباس عامری روی دروازه داماشی‌ها به‌راحتی در اختیار گلر داماش قرار گرفت، یک دقیقه بعد داماشی‌ها توسط میثم میرپسندیده با شوتی سرکش این موقعیت را پاسخ دادند، ضربه هافبک داماش با اختلاف از دیرک افقی دروازه ملوان به بیرون رفت.

علی امیری در دقیقه 12 با ضربه‌ای کم‌رمق دروازه داماش را مورد تهدید قرارداد، ضیایی گلر داماش گیلان برای جذب این توپ کار سختی در پیش نداشته و به‌راحتی توپ را در آغوش گرفت.

پرتاب‌های بلند از سوی کنعان طاهرنژاد مهم‌ترین تاکتیک‌ داماش برای رسیدن به گل در نیمه نخست بود، در دقیقه 17 مسابقه پرتاب بلند طاهرنژاد در دهانه دروازه به سعید باقرپسند رسیده و مهاجم داماش با یک ضربه قیچی برگردان دروازه ملوانان را تهدید کرد، ضربه‌ای که با واکنش عشایر گلر ملوان مواجه شده و توپ به کرنر فرستاده شد.

پسران شهر باران نتوانستند از ضربه ارسالی از نقطه کرنر سود برده و موقعیتشان به هدر رفت، پس‌ازاین موقعیت بازی کم افت‌وخیزی از سوی دو تیم شاهد بوده و بازی درگیرانه و فیزیکی شاخصه الگیلانو در دقایق 18 تا 30 مسابقه بود.

داماشی‌ها در اواخر نیمه نخست رفته‌رفته توپ و میدان را در اختیار گرفتند، حاصل این بازی مالکانه ضربه عباس کندل در دقیقه 33 مسابقه بود که پس از برخورد به مدافعین ملوان به کرنر فرستاده شد، داماشی‌ها در ادامه از ضربه ارسالی از روی نقطه کرنر طرفی نبسته و دیدار دو تیم همچنان با تساوی بدون گل دنبال شد.

کرنر داماشی‌ها در دقیقه 33 توسط ملوانان پاسخ داده شد، در این دقیقه روی حرکت تکنیکی نعامی تیم میزبان صاحب یک ضربه کرنر شد، ضربه ارسالی پس از کش‌وقوس در محوطه جریمه داماشی‌ها به کامدار رسید و شوت بی‌دقت این بازیکن بافاصله زیاد به بیرون رفت.

موقعیتی تکراری برای داماشی‌ها در دقیقه 40 خلق شد، پرتاب بلند اوت توسط کنعان طاهرنژاد با چرخش سر باقرپسند همراه شده و ضربه ‌این بازیکن با اختلاف اندک از دروازه ملوانان به بیرون رفت تا بیش از 600 هوادار پرشور داماشی در حسرت گل باقی بمانند.

داماش در دقیقه 43 می‌توانست مجدداً از روی پرتاب بلند کنعان به گل برسد، فشار داماشی‌ها در دقایق پایانی نیمه نخست منجر به عقب‌نشینی تیم میزبان شد، فشاری که با تشویق بی‌وقفه هواداران این تیم توأم شد.

مهم‌ترین موقعیت مسابقه در نیمه نخست توسط کندل هدر رفت، پرتاب بلند جعفرزاده در دقیقه 45 مسابقه با ضربه سر باقرپسند به کندل رسیده و این بازیکن درحالی‌که گلر را پیش روی خود می‌دید با ضربه سر توپ را به بیرون زد.

موقعیتی دیگر از روی نقطه کرنر در دومین دقیقه وقت اضافه برای داماشی‌ها خلق شد، ضربه ارسالی منفرددوست با ضربه سر کنعان راهی کرنر شد، تکرار کرنر ثمری برای تیم لاجوردی پوش شهر باران در برنداشت.

دیدار دو تیم در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت، در این نیمه داماشی‌ها بهتر از میزبان خود بازی کرده و موقعیت‌های بیشتری روی دروازه حریف خلق کردند.

داماش نیمه دوم را هجومی آغاز کرد، این تیم در دقایق نخستین مسابقه با حملات پیاپی سعی در گشودن دروازه ملوان داشت، حملات داماشی‌ها با ضد حملات خطرناک ملوان مواجه می‌شد، حاصل این بازی سرعتی از سوی دو تیم، تصاحب یک ضربه پنالتی توسط ملوان بود.

ضربه ارسالی حیات منش در دقیقه 52 برای مهاجم ملوانان با خطای طاهرنژاد مدافع تیم داماش توأم شد و داور در سوت خود به نشان ضربه پنالتی دمید.

امیری مهاجم اسبق داماش گیلان پشت توپ ایستاد و ضربه وی در دقیقه 53 خلاف جهت دروازه داماش گل نخست مسابقه را برای تیم میزبان رقم زد.

پس‌ازاین گل بازی یک‌طرفه دنبال شد و این داماشی‌ها بودند که نبض بازی را در اختیار گرفتند، حملات پی‌درپی داماشی‌ها موقعیت‌های پرشماری برای این تیم خلق کرد.

پسران شهر باران در دقایق 71 و 73 روی ارسال‌های منفرددوست تا آستانه زدن گل تساوی پیش رفتند، رحمانی در دقیقه 71 و طالبی در دقیقه 73 می‌توانستند با ضربات سر دروازه ملوان را باز کنند ولی با سد محکمی به نام عشایر مواجه شدند.

داماش گیلان در دقیقه 75 بخت خود را با شوتی سرکش آزمود، ضربه سهمگین پسندیده با واکنش گلر ملوان مواجه شد تا داماش در دربی همچنان در حسرت گل باقی بمانند.

چشم‌انتظاری هواداران داماش گیلان در دومین دقیقه از پنج دقیقه وقت اضافه مسابقه در نیمه دوم به پایان رسید، ارسال مواج منفرددوست با چرخش سر تماشایی جابر نصیری گل تساوی را برای پسران شهر باران به ارمغان آورد.

دیدار دو تیم در هفته سوم رقابت‌های لیگ دسته اول با تساوی یک‌بریک خاتمه یافت تا نخستین الگیلانوی فصل 98-99 با تقسیم امتیازات به پایان برسد.

نتایج کامل رقابت‌های هفته سوم لیگ دسته اول:

ملوان انزلی 1 – داماش گیلان 1

قشقایی شیراز 1 – مس رفسنجان 2

نیروی زمینی تهران 1 – سپیدرود رشت 2

سرخ‌پوشان پاکدشت 0 – گل ریحان البرز 0

رایکا بابل 0 – بادران تهران 0

آلومینیوم اراک 1 – نود ارومیه 0

علم و ادب تبریز 0 – خوشه طلایی ساوه 3

آرمان گهر سیرجان 2 – مس کرمان 2

استقلال خوزستان 0 – فجر شهید سپاسی شیراز 1

انتهای پیام/
ارسال نظرات