خبرهای داغ:
یادداشت بسیج جامعه زنان کشور در خصوص وقتی دولت خود مروج بی حجابی و قانون شکنی می شود
استفاده ابزاری از حجاب دختران نوعی پایمال کردن حقوق زن و خوشنت علیه او است که باز هم در سکوت مدعیان دولتی حقوق زنان! در همایش چند روز پیش رخ داد.
کد خبر: ۹۱۶۹۳۱۵
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه  زنان کشور خبرگزاری بسیج، پوشش نامتعارف زنان در همایش «ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیرساخت‌های روستایی» از جدید ترین حاشیه سازی های دولت تدبیر و امید است که با سخنان عجیب و ساختارشکن رئیس جمهور پازلی را تکمیل کرد که پیام روشن آن حرکت در مسیر خلاف آرمان های انقلاب اسلامی است. آرمان هایی که ۴۰ سال است برای به ثمرنشستن و تثبیت آن جان های زیادی ایثار شده و در گام دوم انقلاب توقع می رود محکم تر و استوارتر در مسیر تعالی قرار بگیرند.

متأسفانه قابل انکار و حتی توجیه نیست که رئیس دولت تدبیر و امید از ابتدای آغاز کارش نه تنها نتوانسته به آنچه وعده داده عمل کند بلکه در بیشتر موارد آنچه را هم که داشته ایم از دست داده یا در معرض نابودی قرار داده است. از وضعیت عدم بهداشت اقتصادی در بدنه دولت گرفته تا حال و روز بغرنج فرهنگ، از ضعیف شدن وضعیت معیشت مردم گرفته تا کاهش قدرت پاسپورت ایران، از ضعف در دیپلماسی با کشورهای همسایه گرفته تا بازی خوردن در میدان برجام! .. به قطع ؛ مسیری که دولت در پیش گرفته است ره ندارد مگر به ترکستان!

انقلاب مردم ایران، انقلابی بر پایه های اعتقادی و فرهنگی بود، انقلابی برای پاک کردن مظاهر کفر و بی دینی مبارزه با سلطه گری، اما در همایش یک شنبه هفته جاری، شاهد نمود و بروز نمادهای کم خردی در حوزه عفاف و حجاب بودیم! تلخ است اما باید گفت که اتفاقی که در پوشش دختران روستایی افتاد، در فازی کوچک تر همان کاری بود که رضاخان با حجاب دختران و زنان روستایی کرد! واضح تر آنکه بعد از کشف حجاب زنان شهری، نوبت به کشف حجاب و تغییر پوشش دختران و زنان روستایی رسید ، برنامه رژیم پلهوی براي زنان عشايري، تغيير لباس سنتي و تبديل آن به لباس اروپايي بود.

در همایش روز یک شنبه نیز شاهد نوعی سخیف از کشف حجاب یا به قولی شُل حجابی دختران روستایی بودیم که از هر منظر به پوشش آنها نگاه می کنی رد پایی از لباس سنتی و بومی روستانشینان با حیا و عفت مدار نمی بینی !

این اتفاق درست چند روزی بعد از دیدار هیأت دولت با مقام معظم رهبری افتاد، دیداری که تأکیدات معظم له بر سه محور « تولید، حجاب و مبارزه با ولنگاری فر هنگی» بود. در این دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند جمله دولت را از آنچه قرار بود در همایش مذکور اتفاق بیفتند برحذر داشتند و فرمودند: « دو سال باقیمانده از دوران دولت، مدت زمان کمی نیست و باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت‌بندی»، و اولویتها را یک به یک پیگیری کرد» از نظر ایشان فرهنگ و اقتصاد دو اولویت اصلی دولت بود.

امام خامنه ای، یکی دیگر از آفات دولت ها در طول سال های مختلف را «گرفتار شدن به فروع و حواشی» دانستند و گفتند: دولت در این دو سال باقیمانده، از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

متأسفانه در شش سال ریاست جمهوری شیخ حسن روحانی کم شاهد اینگونه بی توجهی های عامدانه و شاید لجوجانه وی با فرمایشات و حاضر جوابی های او بعد از سخنان و موضع گیری ها مقام معظم رهبری نبوده ایم.

به هر حال به نظر می رسد نه اقتصاد و نه فرهنگ هیچ کدام اولویت اصلی دولت نیست و دولت دوازدهم در عقب گردی مفتضحانه راه نجات خود از منجلابی که ایجاد کرده را گفت وگو با مثلا « کدخدای جهان » می داند! و در این راستا برای سرگرم کردن کردن و دور کردن اذهان نسبت به این نوع نگرش ضعیف سیاست که می توان آن را « کعبه آمال دانستن غرب» دانست به دنبال حاشیه سازی با ابزار زنانه است!

حاشیه سازی با ابزاری زنانه را می توان بزرگترین نوع پایمال کردن حقوق زنان و خشونت علیه زن دانست، چیزی که از دید معاون فمنیسم زنان و خانواده ریاست جمهوری به دور مانده است و شاید خود نیز با تلاش برای اجرای سندهایی چون ۲۰۳۰ به دنبال عملیاتی شدن آن است! .

اما سؤال اینجاست اگر این حرکت یک نگاه ابزاری دولت به زنان نیست! آیا حجت السلام حسن روحانی و هیأت همراهش به ویژه وزیر جوان آذری جهرمی؛ همسر و دختران خود را با این پوشش در همایش ها به معرض نمایش قرار می دادند!

و آیا باز هم از این دولت با چنین رویکردی می توان توقع داشت که در سطح کلان جامعه به دنبال مبارزه با مظاهر فساد و ولنگاری فرهنگی باشد . با نگاه به این شرایط است که می توان فهمید چرا ۲۶ دستگاه متولی عفاف و حجاب که اکثریت آن دولتی هستند، هر سال، حال و روزشان بدتر از سال های گذشته می شود! زیرا مسئولان دولتی به جای عمل به قانون عفاف و حجاب، خود مروج بی‌حجابی و زیر پا گذاشتن قانون شده اند.

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس - روژان زندی

ارسال نظرات