دوازدهمین دوره مسابقات لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی ویژه دانش آموزان بسیجی در مشهد به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۱۶۹۳۵۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

پایان دوازدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا در مشهد

به گزارش خبرگزاری بسیج، رضا حقی دبیر علمی دوازدهمین دوره لیگ علمی پایا در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پیشگامان ایران اسلامی گفت: بزرگ‌ترین آزمون گروهی علمی کشور توسط سازمان بسیج دانش آموزی و موسسه رزمندگان اسلام و خانه ریاضی تهران با هدف ترویج یادگیری مشارکتی در مشهد برگزار شد.
 
او ادامه داد: در این رویداد در بهمن ماه ٩٧، ٤١ هزار نفر در ١٢ رشته شرکت کردند که از این تعداد، ١٢هزار نفر در مرحله نیمه نهایی و ٦٠٠ نفر در مرحله پایانی حضور داشتند.
 
دبیر علمی دوازدهمین دوره لیگ علمی پایا گفت: این آزمون در سه بخش آزمون فردی پاسخ کوتاه، آزمون امدادی و آزمون تشریحی فردی و گروهی برگزار شد.
 
حقی با اشاره به نحوه‌ی اهدای جوایز به نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها افزود: در هر رشته سه دانش آموز در بخش انفرادی و در بخش گروهی نیز سه تیم منتخب می‌شوند و دارندگان مدال طلا به سازمان استعداد‌های درخشان و بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند تا از خدمات و تسهیلات این ارگان‌ها بهره‌مند شوند.
 
در این دوره از مسابقات که با حضور شرکت کنندگان بین المللی از کشور‌های انگلستان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، هندوستان، سوریه و لبنان در مشهد برگزار شد، ٣٦نفر در بخش فردی و ٣٦ تیم در بخش گروهی مدال دریافت کردند.
ارسال نظرات