نماینده ولی فقیه در سپاه کوهبنان

مداحان به مقاتل مستند و معتبر مراجعه و‌مصیبت های سند دار را مورد توجه و استفاده قرار دهند

حجت‌الاسلام فقیهی اظهار کرد: مداحان باید تمام توان خود را به‌کار بگیرند به مقاتل مستند و معتبر مراجعه و ‌مصیبت‌های سنددار را مورد توجه و استفاده قرار دهند.
کد خبر: ۹۱۶۹۴۰۸
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت الاسلام مهدی فقیهی در جلسه مشترک شورای اقامه نماز کوهبنان ، امر به معروف‌و نهی از منکر ، هیات های مذهبی و شئون فرهنگی گفت: بهترین اعمال نماز اول وقت و تکریم خانواده است در حالی که اساس جامعه را خانواده ها تشکیل می دهند لذا خانواده اثر بسیاری بر جامعه دارد .

وی تاکید کرد: بسیاری از آسیب های اجتماعی به بحث تربیتی در خانواده بر می گردد جا دارد وعاظ در ایام ماه محرم بر مباحث خانواده توجه کنند و نحوه برخورد امام حسین (ع) با خانواده اش را برای مردم تبیین نمایند .

نماینده ولی فقیه در سپاه کوهبنان بیان داشت: پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) اوقات خود را به سه قسمت تقسیم‌می کردند که بخشی را به خانواده اختصاص می دادند.

وی تاکید کرد: مردان برای تکریم خانواده باید با همسر خود مشورت کنند و تلاش کنند برای همسر خود آراستگی داشته باشند و همسر و فرزندان خود را به سفر ببرند.

حجت الاسلام فقیهی تصریح نمود: مداحان باید تمام توان خود را به کار بگیرند به مقاتل مستند و معتبر مراجعه و‌مصیبت های سند دار را مورد توجه و استفاده قرار دهند.

در ادامه‌روح‌الله ابراهیمی گفت: هفته اول ماه محرم هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است که روز شمار این ایام امر به معروف و نهی از منکر و مسئولان ، امر به معروف و نهی از منکر و مطالبه گری ، امر به معروف و نهی از منکر و مسئولیت اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی، امر به معروف و نهی از منکر و رسالت رسانه ، امر به معروف و نهی از منکر و نظارت همگانی ، امر به معروف و نهی از منکر رونق تولید هستند.

وی تاکید کرد: نصب پارچه در سر در ادارات با موضوع محرم و امر به معروف ، راه اندازی گشت های امر به معروف ، اختصاص بخشی از خطبه های نماز جمعه و منابر در خصوص امر به معروف و نهی از منکر در این هفته مد نظر باشد.

جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج کوهبنان خاطر نشان کرد: همایش هیات های مذهبی با موضوع امر به معروف ، شعار سربرگ ادارات با موضوع امر به معروف، فضا سازی مصلای نماز جمعه در خصوص امر به معروف و…هم در این هفته بهتر است اجرا شوند.

در ادامه رسول رحمانی بیان داشت: باید در راه اندازی موکب ها و حرکت هیات ها رعایت حقوق شهروندی مد نظر باشد موکب ها فضای خیابان را نگیرند و علائم هشدار دهنده را قبل از موکب ها قرار دهند .

وی خاطر نشان کرد: موکب ها در پذیرایی از افراد کم سن وسال استفاده نکنند ، مطالب مورد نیاز و تذکرات لازم به صورت کتبی به مسئولین هیات ها ابلاغ شود .

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کوهبنان گفت: اداره اوقاف محل استقرار خانم ها و آقایان در روز تاسوعا و عاشورا را مشخص کند تا در رفت و آمد هیات ها تسهیل شود.

در ادامه سید محمد رضا حسینی گفت :امسال بعنوان سال امام حسین(ع) نامگذاری شده لذا هر سال طرح مصباح الهدی در مدارس با نام یکی از ائمه اجرا می شود که سال تحصیلی جاری به نام ابا عبدالله الحسین (ع) است.

رئیس اداره آموزش و پرورش کوهبنان تاکید کرد: در ماه محرم برنامه قرائت زیارت عاشورا ، سوگواره احلی من العسل ، یادواره شهدای دانش آموز و…در مدارس شهرستان برگزار خواهند شد .

ارسال نظرات
آخرین اخبار