سردار سلیمانی گفت: این نظام سیاسی برآمده از مردم سالاری دینی، از نعمت بزرگ رهبری الهی ولایت فقیه برخوردار است، در واقع مقام معظم رهبری در همه ابعاد یک رهبر الهی و جهانی است که دنیا نمی تواند به سادگی از آن عبور کند.
کد خبر: ۹۱۶۹۴۸۶
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان فارس، صبح امروز سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع عمومی بسیج استان فارس با اشاره به شروع پر افتخار دهه پنجم انقلاب و صدور بیانیه گام دوم از سوی مقام معظم رهبری گفت: این یک واقعیت مسلم است که ملت ایران دوره جدید را با عظمت و قدرت و شکوه آغاز کرده است.

وی ادامه داد: قدرت ابعاد مختلفی دارد، فرهنگی، سیاسی، دفاعی و امنیتی، علمی و فن آوری، اقتصادی و قدرت معنوی و نرم که این مؤلفه ها ، از مؤلفه های مهم یک ملت است.


سردار سلیمانی افزود: ما در بعد سیاسی یک ملت قدرتمند در دنیا هستیم، مردم سالاری ملت ایران با هر سال یک انتخابات، و حضور حداکثری مردم و مشارکت بالا در انتخابات یک الگوی برتر در دنیاست.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: این نظام سیاسی برآمده از مردم سالاری دینی، از نعمت بزرگ رهبری الهی ولایت فقیه برخوردار است، در واقع مقام معظم رهبری با بیانات حکیمانه، مواضع شجاعانه و مشی زندگی زاهدانه، در همه ابعاد یک رهبر الهی و جهانی است که دنیا نمی تواند به سادگی از آن عبور کند.

وی افزود: اندیشمندان ما باید بیش از گذشته به دستاوردهای انقلاب و تحولاتی که ملت ایران در مقابل دیدگان ملتهای دنیا رقم زدند، بپردازند.

سردار سلیمانی با اشازه به قدرت دفاعی ایران به عنوان یکی دیگر از مولفه های قدرت خاطرنشان کرد: در بعد دفاعی و امنیتی نیز هر روز از صفحات رسانه ها می خوانید که فرزندان این سرزمین چه تحولات بزرگی را رقم زده اند.


وی با بیان اینکه مؤلفه های معنوی و نرم را هم باید در کنار مؤلفه های قدرت جهانی قرار دهیم، مطرح کرد: در همه آمارهای جهانی، ایران از لحاظ قدرت نظامی جزء  10 کشور برتر دنیاست، اما از لحاظ معنوی و قدرت نرم، به عنوان قدرت اول در دنیا شناخته می شود و این موضوع برای برداشتن گام جدید در پنجمین دهه عمر انقلاب، اهمیت بسیاری دارد.


سردار سلیمانی با طرح این مطلب که از لحاظ فرهنگی هم بدون تردید ملت ایران در دنیا برتر، قوی و خلل ناپذیر است عنوان کرد: اکنون که در آستانه محرم و صفر قرار داریم ببینید چه جنب و جوشی در بین ملت ایران شکل گرفته است، راهپیمایی اربعین، ایام اعتکاف، حضور در مناسبت ها و ایام الله ها، حضور در صحنه هایی که لازم است ملت در کنار هم قرار بگیرند، مانند سیل اخیر، همه اینها نشانه های قوت مؤلفه فرهنگی در ایران است.


وی ادامه داد: این  قدرت، ریشه در اسلام ناب دارد که انقلاب اسلامی را بوجود آورد، با همین قدرت نرم بود که امام راحل در مقابل قدرتهای سخت دنیا ایستاد و پیروز شد ولی در هر صورت نباید از آسیب های اجتماعی و تهدیدات فرهنگی دشمن غافل شد.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مورد قدرت علمی و فناوری هم با باور "ما می توانیم" توانستیم در همه رشته ها و علوم، دستاوردهای بیشماری داشته باشیم.


وی عنوان کرد: در بعد اقتصادی، تمام مؤلفه های لازم در سطح منطقه را دارا هستیم، بیانیه گام دوم این توقع را از ما دارد که به کمک مجامع بسیج شهرستانها، کارگروهها و تمام ظرفیت هایی که در اختیار داریم، رابط بین دستگاههای مسئول و مردم باشیم و راه شناسایی و فعال کردن این فرصتهای اقتصادی را هموار کنیم.


سردار سلیمانی اضافه کرد: بسیج به عنوان یکی از  تشکیلات‌های  انقلاب اسلامی، وظیفه سازماندهی برای پاسخ دادن به مطالبات مردم را به عهده دارد. بسیج قرار نیست در عرض دستگاههای دولتی باشد، بلکه در طول دستگاه‌هاست و با تشکیل جبهه در برابر تهدیدات، از این نظام مقدس حمایت می کند.


وی با بیان اینکه هر چیزی که در میهن اسلامی داریم،  بخشی از آن را نیز در استان فارس داریم، خاطرنشان کرد: بسیج باید در این دوره جدید، در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و در ادامه برنامه های انقلاب، بیش از گذشته در انتخاب راهکارهای درست کمک کند و با استفاده از عنصر زمان و با از دست ندادن فرصت ها، پای کار باشد. ما موظف هستیم در مسیر انقلاب، محکم بایستیم و مجامع بسیج، باید همان کاری که از یک پارلمان مردمی مورد انتظار است را انجام دهند.


سردار سلیمانی عنوان کرد: در هفته دولت هستیم و خدمات دولت های جمهوری اسلامی در چهل سال گذشته بسیار قابل اعتناست اما اگر در همه عرصه ها مشکلاتی وجود داشته باشد که به ذائقه مردم خوش نمی آید، باید رفع شود، لذا سازمان بسیج این آمادگی را دارد که وظیفه و تکلیف خود را در این زمینه هم به نحو احسن انجام دهد.


وی در پایان اضافه کرد: راه بسیار روشن و امیدبخشی را پیش رو داریم که با میدان داری فرزندان بسیجی این ملت و با رهبری مقام معظم رهبری، مسیر پیشرفت را به سرعت پشت سر خواهیم گذاشت.

ارسال نظرات