معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

دشمن به دنبال سلب ماهیت دینی انقلاب است/ اگر در «اقتصاد» انقلابی عمل می‌شد، به اینجا نمی‌رسیدیم

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن به دنبال این است که ماهیت دینی را از انقلاب بگیرد، در این 40 سال دیدگاه‌ها و مجموعه‌هایی از تحرکات را داشته‌ایم که این هویت را بگیرند.
کد خبر: ۹۱۶۹۶۳۷
|
۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سرتیپ دوم پاسدار یدالله جوانی در دومین اجلاس سراسری مسؤولان کانون‌های بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی که در مجتمع امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در میان همه عنوان‌های دانشگاهی، بسیجی جنس متفاوتی دارد پس باید آن را پاسداری کنید.

وی با اشاره به بیانیه حضرت امام(ره) در سال‌های آخر عمرشان خاطرنشان کرد: امام راحل(ره) بیانیه‌ای دارند که به خلوص بسیجیان غبطه می‌خورند، امام عارف و رهبر جمهوری اسلامی است صادقانه می‌فرمایند به خلوص بسیجیان غبطه می‌خورند و می‌خواهند با بسیجیان محشور شوند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی افزود: چیزی که ما را به‌ حرکت در می‌آورد باورهای ناب اسلامی است که در صحرای محشر در قبال فکر، مورد سوال واقع می‌شویم؛ از برخی کارهایی که کردیم سوال می‌کنند، اما از حرف‌هایی که نزدیم هم سوال می‌شود.

جوانی با اشاره به دیدار بسیجیان دانشجو با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: ارتباط بسیج با سپاه یک استقلال نسبی است تا بتواند به خوبی انقلابی عمل کند، اولین سوال این است در قبال بیانیه‌ای که به عنوان سند راهبردی گام دوم انقلاب در مقابل وجود دارد، چه وظایفی داریم؟

وی به وظایف اساتید در جهت گفتمان‌سازی در فضای دانشگاه‌ها اشاره و عنوان کرد: با توجه به این که مخاطب بیانیه جوانان هستند در کنار گفتمان‌سازی باید بر مبنای عمل حرکت کنیم، برای این گفتمان‌سازی یک برداشت کلی از اهداف مقام معظم رهبری به ما کمک می‌کند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی با بیان اینکه نسل جوان مخاطبان اصلی بیانیه هستند، افزود: در فضای مجازی رویکرد اصلی نظام سلطه این است که انقلاب اسلامی را کوچک، ناکارآمد و امری اشتباه بیان کند، نقطه دوم حرکتی آن‌ها نیز ناکارآمد نشان دادن عظمت راه طی شده تاکنون است.

جوانی با بیان اینکه دوره طی شده انقلاب دوره‌ای پرافتخار است، ابراز کرد: نکته‌ای که باید توجه کنیم این است اگر راهی مانده، توانمندی‌هایی وجود دارد که به راحتی می‌توانیم آن را طی کنیم، باید نسبت به آن برنامه‌ریزی کنیم، هر استادی در هر جایگاه و موقعیتی قرار دارد باید نسل دانشگاهی را با انقلاب آشنا کند.

وی در تشریح عناصر آشنایی با مسیر انقلاب اظهار کرد: عنصر اول شناختی، عنصر دوم جهت است که انقلاب با چه هدفی شکل گرفت، عنصر سوم امید و عنصر چهارم اقدام‌های عملی برای شکل‌گیری این حرکت است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی، هدف بیانیه گام دوم را آماده‌سازی نسل جوان برای پیمودن راه پیش رو عنوان و بیان کرد: یکی از کلید واژه‌های نوترکیب، نظریه «نظام انقلابی» است که در این بیانیه تصریح شده و جای کار فراوانی در حوزه ادبیات سیاسی انقلاب اسلامی دارد و باید کار جدی صورت گیرد، چرا که انقلاب اسلامی منحصر به فرد است.

جوانی تصریح کرد: نظام انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد تا بر مبنای این نظریه جوهره نظام اسلامی حفظ شود، دشمن به دنبال این است که ماهیت دینی را از انقلاب بگیرد در این چهل سال دیدگاه‌ها و مجموعه‌هایی از تحرکات را داشته‌ایم که این هویت را بگیرند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نظام سیاسی ما هیچ وقت نمی‌تواند از انقلاب اسلامی خود فاصله بگیرد، یادآورشد: جمهوری اسلامی را اگر از انقلاب بگیریم صرفا یک نظام سکولار عرفی و بی‌خاصیت داریم.

وی با بیان دیدگاه‌های معارض در راستای نظام اسلامی بیان کرد: دیدگاه معارضی در میان نیروهای انقلابی می‌بینیم که معتقد است، انقلاب اسلامی برای رسیدن و پیاده‌سازی عدالت نباید در قید و بند نظام سیاسی مستقر باشد و باید از آن‌ها عبور کرد، مصادیق آن نامه چند صد نفره عده‌ای از حامیان احمدی‌نژاد به رهبری بود.

جوانی با ادامه بیان نظریه این دیدگاه معارض اظهار کرد: برخی در این جریان می‌گویند چرا رهبری کاری نمی‌کند؟ چرا مجلس و دولت را کنار نمی‌گذارد؟ مطالباتی مطرح است، باید از نظام‌ها و ساختارها عبور کند، اینجا اگر این رویکرد را دنبال کنیم به نوعی هرج و مرج می‌رسیم.

معاون سیاسی سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ادامه داد: رهبری در نقد این دیدگاه می‌فرماید انقلابی‌گری در بستر نظام مستقر، قابل اجرا است نمی‌شود نظام را نفی کرد و اگر می‌خواهیم مشکل را برطرف کنیم باید رویکردها را اصلاح کنیم.

وی اذعان کرد: برخی برای انقلابی‌گری دولت‌های موازی را شکل می‌دهند، در صورتی که باید ظرفیت‌ها را ایجاد و کمک کنند اگر رویکرد غلط است، نباید بی‌نظمی به‌وجود آوریم ارزش‌ها و بنیان‌های نظام را کنار بزنیم و بگوییم ما انقلابی هستیم، انقلابی‌گری فقط در بستر نظام انقلابی است.

جوانی با بیان دیدگاه معارض دوم که خواهان اتمام انقلابی‌گری است، خاطرنشان کرد: نگاه دوم در اردوی جریان ضد انقلاب است که می‌گویند انقلاب کردیم تمام شد، انقلاب به نظام جمهوری تبدیل شد و این نظام برای تعامل باید بر اساس قواعد پذیرفته شده جهانی عمل کند، این نگاهی است که ما را به رویه محافظه‌کارانه و فاصله‌گرفتن از اندیشه و منش انقلابی حرکت می‌دهد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب دو دیدگاه را نفی می‌کنند و نظریه نظام انقلابی را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس دیدگاه ایشان باید مجموعه‌ها انقلابی باشند، این بیانیه نکته‌ای دارد که هر کجا انقلابی عمل کردیم موفق بودیم هر کجا مشکل داریم جایی است که انقلابی عمل نکرده‌ایم، این می‌تواند در مردم یا در ساختار باشد.

وی افزود: باید کاری کرد که مردم متوجه این معنا باشند اگر روحیه و مدیریت انقلابی و جهادی حاکم باشد کارهای بزرگی را انجام می‌دهیم، آمریکایی‌ها بعد از پهباد به این جمع‌بندی رسیدند که باید کشته جمع کنند برای همین از جنگ منصرف شدند، به همین دلیل است که در منطقه حوزه جدیدی رخ داده است.

معاون سیاسی سپاه گفت: در حوزه اقتصاد اگر انقلابی وارد می شدیم به اینجا نمی‌رسیدیم، نگاهی می گوید برویم با آمریکا کنار بیاییم اما نگاه انقلابی یعنی ما دست از مبارزه با آمریکا برنمی‌داریم اگر این نظام با همان آمریکا کنار آمد دیگر نظام انقلابی نیست.

ارسال نظرات