امام جمعه هرات در خطبه‌های این هفته نماز مهمترین هدف از قیام امام حسین را احیای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد
کد خبر: ۹۱۶۹۹۵۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری در شهر هرات اقامه شد.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه اول این هفته همه مومنان و مومنین به ویژه جوانان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به باید‌ها و نباید‌های خدای متعال در قران کریم و سفارشات و نهی کردن‌های ایشان نسبت به تقوا بر عمل به فرامین و سفارشات خداوند در باب تقوا تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با تسلیت فرا رسیدن ماه سوگواری سید و سالار شهیدان گفت:: یاد و خاطره کربلا و پیام استکبار ستیزی، استقامت و مقاومت در مقابل ظلم امام حسین تا به حال سینه به سینه منتقل شده است.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت قیام امام حسین علیه السلام گفت:: مهمترین هدف امام حسین علیه‌السلام از قیام برای جلوگیری از انحراف، بر حزر داشتن مردم از کج روی‌ها و انحرافات و حیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
محمد علی جعفری هدف امام حسین ع. را اصلاح جامعه اسلامی و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد و افزود: زمانی امر به معروف شکل خواهد گرفت که در جامعه منکری وجود داشته باشد یا معروفی ترک شده باشد.
امروز در جامعه برخی از منکرات در حال رواج است و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت به اهمیت فرهنگ و اقتصاد اشاره کرد. امروز جامعه دچار تشتت فرهنگی است و زندگی ما تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گرفته است، باید سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه رواج پیدا کند و افراد هنجار شکن در جامعه نسبت به سبک زندگی اسلامی اشنا شوند.
امام جمعه هرات در ادامه خاطر نشان کرد: سیاست امروز ما باید سیاست اسلامی باشد و مسوولین باید در قبال فریضه امر به معروف و نهی از منکر و همچنین مسایل فرهنگی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
خطیب نماز جمعه هرات در ابتدای خطبه‌های دوم این هفته نماز مجددا مومنان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مسایل فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر دشمن از نظر فرهنگی بر ما غالب شد زمینه‌های غلبه در زمینه‌های دیگر هم فراهم خواهد شد. امروز متاسفانه شاهد انیم که برخی دولتمردان با ارسال پیام‌هایی در صدد درخواست قرض از کشور‌های دیگر هستند و این مسیله ریشه در ضعف فرهنگی دارد که باعث می‌شود دست به سوی دشمن دراز کرد.
وی در ادامه گفت:: امروز باید از امام حسین علیه السلام درس عزت و سربلندی را گرفت و این فرهنگ را در جامعه نهادینه کرد که نباید در مقابل دشمن سر ذلت فرو اورد.
وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر گفت:: امروز یاداور جنایات کسانی است که با همکاری با دشمنان چنین جنایات هولناکی را رقم زدند و یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشت.
اشاره به ساقط کردن پهپاد امریکا از سوی یمن و تحولات این مناطق از دیگر مباحثی بود که امام جمعه هرات بدان اشاره کرد.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو به اهمیت انتقال پیام قیام امام حسین علیه‌السلام به نسل امروز تاکید کرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات