خبرگزاری بسیج: دادستان شهرستان ری از ادامه مراحل تحقیق در بحث پرونده زمین خواری، تحویل کارخانه سیمان ری(دانشگاه آزاد واحد شهرری) به شهرداری تهران و دژ رشکان به میراث فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۹۹۹۴
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱

حجت الاسلام علی ملکوتی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه مالکیت کارخانه سیمان ری با دولت و وزارت دارایی است، اظهار داشت: رسیدگی به پرونده مذکور مدت زیادی طول کشیده و کار کارشناسی، استعلامات ثبتی و تحقیقات آن انجام شده و با توجه به مصوبه هیات دولت، کارخانه سیمان ری تحویل شهرداری تهران به عنوان نماینده دولت شود که این کار انجام شده و بخش کوچکی  از آن تا چند روز آینده انجام می شود. همچنین تا چند روز آینده قرار است دژ رشکان تحویل میراث فرهنگی شود.

وی در ارتباط با پرونده زمین خواری و کوه خواری و فروش اراضی از سوی فردی با نام «میم» گفت:  در این پرونده عده ای از افراد خطاهایی انجام داده اند که پرونده در حال رسیدگی است و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان شهرستان ری در پاسخ به سئوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه تعداد متهم در این پرونده هستند، گفت: آنطور که مشخص است  تعدادی از افراد خطاهایی کرده اند اما اینکه صراحتا بگوئیم که آیا اقدامات این افراد جرم هست یا نیست، نیاز به بررسی و نظرات نهایی دارد .

ملکوتی افزود: این پرونده فعلا در مرحله تحقیقات است، بعد از اینکه ما نظر نهایی را اعلام کنیم،  پرونده برای ابلاغ رای به دادگاه می رود، بعد از دادگاه بدوی نیز دادگاه تجدید نظر رای نهایی می دهد.  دادستان شهرستان ری تصریح کرد: بخش اعظم کار در حوزه دادسرای  ری انجام شده و بخشی هم رفع تصرف و تحویل شهرداری شده است. اما در مورد متهمینی که خطاهایی داشته اند پرونده هنوز در حال رسیدگی و تحقیق است.

ارسال نظرات