طی مراسمی با حضور شهرستان پارس آباد به همت کانون بسیج هنرمندان و انجمن شعر ادب ازکتاب "بیلمیرم نه یازیم" نوشته شاعر بسیجی ابراهیم عابدی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۰۵۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
مراسم روی نمایی از کتاب
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن خیر مقدم گویی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهید رجائی و شهید باهنر و قدردانی از همه مهمانان برای حضور در این مراسم ارزشمند اظهار کرد: در جامعه شخصیت‌های فراوانی وجود دارد که صرف بعد از مرگ شان از آنان تجلیل می‌شود و ما خواستیم در طول حیات شاعر بسیجی ابراهیم عابدی، این کار را انجام دهیم که هم از ایشان تجلیل شود و هم یک فرهنگ سازی صورت گیرد که از شاعران و سایرهنرمندان در طول حیات شان تجلیل صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد نیز در این مراسم گفت: در کتاب بیلمیرم نه یازم، اخلاق و عقاید، امامت و ولایت، وطن دوستی و انقلابی به خوبی مطرح شده است.

حجت الاسلام امین پور محمد رئیس کتابخانه‌های شهرستان پارس آباد سخنران این مراسم با اشاره به اهمیت علم در اسلام اظهار داشت: پیامبر (ص) زمانی که به رسالت مبعوث شد اولین کلمه‌ای که از جانب الله متعال بر ایشان نازل شد یکی از ارکان اصلی فراگیری علم و دانش است.

وی بیان کرد: در بین رهبران دنیا نیز مقام معظم رهبری به شعر و شعرا احترام بسیاری قائل شده و برای شنیدن شعر آنان همواره جلساتی را برگزار می‌کنند.

حجت الاسلام پور محمد تصریح کرد:ما به شاعرانی نیاز داریم که هم عصر را دریابند و هم نسل را، اوضاع امت را تحلیل و تجزیه و نیاز، درمان و داروی درد این امت را پیدا کنندودر این عصر به شاعران روشن و روشنگر نیاز است، آن‌هایی که نه تنها بطور فیزیکی، بلکه از لحاظ معنی، تفکر، نوع تلاش و مجاهدت‌های بیدار گرایانه خود برای رسیدن به قله‌های عزت این امت، حضور داشته باشند.

رئیس کتابخانه‌های شهرستان پارس آباد از تهاجمات فرهنگی نامرئی وسیع و گسترده که دنیای غرب در کشور‌های اسلامی به خصوص کشور ایران اسلامی در حال راه اندازی است یاد آوری نموده، اظهار داشت: مبارزه و مقابله با این نوع تهاجمات، تنها از عهده مردانی بر می‌آید که با سلاح علم دین و دیگر علوم بشری و انسانی عصر حاضر مسلط باشند.

وی ادامه داد: نوشتن کتاب، و خواندن آن مهم‌تر است، چون مردم ما از مطالعه فاصله گرفتند و توصیه من به جوانان این است که، به مطالعه کتاب هم در باب شریعت و هم در باب طبیعت بپردازند.

در پایان مراسم شاعران به سرودن اشعار خود پرداختند و از شاعر بسیجی ابراهیم عابدی نویسنده کتاب بیلمیرم نه یازم از طرف ناحیه سپاه پارس آباد و اداره فرهنگ ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های شهرستان پارس آباد تجلیل بعمل آمد.
ارسال نظرات