مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و طی مراسمی با عنوان «اذن عزا» پرچم آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان به‌ نشانه آغاز ماه محرم تعویض شده و به رنگ مشکی در می‌آید.
کد خبر: ۹۱۷۰۱۴۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی شهامی، در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: 4 هزار خادم در حسینیه اعظم زنجان به زائران خدمت رسانی می کنند.

 

 مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم ادامه داد: غبارروبی شبستان های مسجد حسینیه اعظم به همراه عزاداری آغاز می شود.

 

به گفته وی، ازامشب ساعت 21 و 30 دقیقه مراسم عزاداری محرم با حضور مادحین اهل بیت(ع) با سخنران مهدی محبی و مداحی حاج ولی اله کلامی، جواد رسولی، سید یوسف شبیری. سید محمد حسینی، مهدی رسولی، علیرضا بیگدلی و حاج مرتضی حیدری برگزار می شود.

 

 شهامی با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هر سال تعویض پرچم را داریم، افزود: پرچم حسینیه اعظم زنجان 10 ماه به رنگ قرمز و در ماه های محرم و صفر مشکی می شود.

 

 به گفته وی، صبح تاسوعا مراسم شیرخوارگان و حرکت دسته عزاداری در روز هشتم محرم از ساعت 16 یکشنبه و اقامه نماز ظهر عاشورا از دیگر برنامه های شاخص حسینیه اعظم است.

 

 مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و طی مراسمی با عنوان «اذن عزا» پرچم آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان به‌ نشانه آغاز ماه محرم تعویض شده و به رنگ مشکی در می‌آید.

 

 شهامی ادامه داد: پرچم گنبد و پوشش گلدسته های آستان در مراسمی معنوی با حضور خادمان، هیئت‌های مذهبی و عموم زائران، شنبه ۹ شهریور مصادف با ۲۹ ذي‌الحجه تعويض خواهد شد و اين پرچم تا پایان ماه صفر بر بالای آستان منور حسینیه اعظم برافراشته خواهد بود.

 

 وی خاطرنشان کرد: این مراسم که به نشانه اعلام آغاز ماه محرم و شروع ويژه برنامه‌هاي عزاداري سالار شهيدان در آستان مطهر حسینیه اعظم زنجان برگزار مي‌شود، با قرائت قرآن، مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع)، عزاداری و سخنرانی ادامه پیدا می کند.

ارسال نظرات