«محسن زارع‌زاده مهریزی» نقش بانوان را در تحکیم بنیان خانواده بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کوچک شدن خانواده مساوی با از دست رفتن سزمایه های اجتماعی و متلاشی شدن جامعه است.
کد خبر: ۹۱۷۰۲۲۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

نقش کلیدی بانوان در تحکیم بنیان خانواده/ کوچک شدن خانواده های جامعه را متلاشی می کند«محسن زارع‌زاده مهریزی» عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تفت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نقش بانوان را در تحکیم بنیان خانواده بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اگر خانم ها در خانواده وظایف خودشان را به خوبی بشناسند و آنها را به نحوه احسن انجام دهند؛ فرزندان احساس آرامش خواهند داشت.
وی افزود: در آیات و روایات هم بر جمع بارها تاکید شده است بنابراین خانواده و فرزندآوریاز رکن های اساسی جوامع می باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تفت با اشاره به آمار انسان های موفق ادامه داد: این بررسی ها نشان می دهد که انسان های موفق در جوامع مختلف از خانواده های خوب و استوار برخواسته اند.
زارع زاده محور اصلی خانواده را بانوان دانست و یادآور شد: روان شناسان معتقدند فرزندان بیشتر رفتارها و حالت ها را از مادرانشان یاد می گیرند بنابراین حضور موثر و به موقع بانوان در منزل برای آینده فرزندان حائز اهمیت است.
این بازنشسته نیروی دریایی سپاه محل آرامش انسان ها خانه و خانواده هایشان دانست و تاکید کرد: دشمنان اسلام و ایران هم بر همین اساس خانواده ها را که مرکز و بنیان جامعه هستند نشانه گرفته اند و برنامه های بلند مدتی برای از بین بردن این نهاد مقدس دارند.
وی اذعان کرد: حضور بانوان را در زمینه های علمی و شغلی منافاتی با مادر و همسر بودن آنها ندارد و زنان می توانند با برنامه ریزی درست و اهمیت گذاری وظایفشان، همه آنها را به درستی ایفا کنند.
زارع زاده با تاکید بر اینکه کارفرمایان هم باید شرایط و محدودیت های بانوان را در نظز بگیرند و با آنها کنار بیایند، یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) «کار فرهنگی با عنصر فرهنگی انجام می شود» بنابراین وقتی مسئولان به خانواده ها بیشتر بها دهند قطعا کارمند های زن نیز راحت تر کار می کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور تفت؛ کوچک شدن خانواده را مساوی با از دست رفتن سزمایه های اجتماعی دانست و ادامه داد: وقتی جامعه ای به سمت کوچک شدن برود نا خودآگاه متلاشی می شود؛ برای داشتن آینده درخشان کشور باید اولا سرمایه های انسانی وجود داشته باشند و ثانبا به آموزش آنها توجه شود.
وی در پایان وظیفه اصلی و مهم بانوان را فرزند آوری و فرزند پروری دانست و افزود: دشمنان نقش های عمیق و بلند مدتی برای از بردن نهاد خانواده کشیده اند که مسئولان و بانوان با برنامه ریزی درست باید جلو این نقشه ها بیایستند.
انتهای پیام/

ارسال نظرات