دومین جشنواره پسته در روستای کوهان میامی برگزار شد
کد خبر: ۹۱۷۰۳۱۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از میامی، احمد ملایری، فرماندار میامی در جشنواره پسته روستای کوهان میامی گفت: راه‌اندازی صنایع تبدیلی در این شهرستان برای رونق تولید و فرآوری محصولات کشاورزی و باغی ضروری است.
وی با بیان اینکه این شهرستان در برخی زمینه‌های کشاورزی و دامداری از ظرفیت‌های خوبی برای رونق اقتصادی برخوردار است تصریح کرد: برندسازی برای محصولاتی نظیر پسته، عدس، هندوانه و چند محصول زراعی و دامپروری دیگر باید برنامه ریزی شود.
فرماندار میامی گفت:: مسئولان برای رفع موانع تولید و رونق محصولات کشاورزی میامی تلاش نمایند.
سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: روستا‌های میامی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند که به‌کارگیری آن‌ها می‌تواند حتی سبب مهاجرت معکوس به آن‌ها شود.
سید حسن حسینی شاهرودی گفت: یکی از الزامات در حوزه بهره‌برداری از داشته‌های کشاورزی شرق استان سمنان، تکمیل زنجیره تولید تا بازار شامل زمین، کشاورز، کارگر، محصول، نحوه کشت، سورت بندی و بسته‌بندی، معرفی و عرضه، حمل‌ونقل و ... است که می‌تواند دست بهره‌بردار بخش کشاورزی را در دست مشتریان حتی خارجی بگذارد.
وی افزود: باید سازوکاری صورت گیرد تا با تکمیل زنجیره تولید بتوانیم ارزش‌افزوده را برای محصولات تولیدی شهرستان‌های شاهرود و میامی بیابیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها