خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه در کارگاه اخلاقی کارکنان سپاه، شهادت اباعبدالله(ع) را عامل ماندگاری اسلام معرفی کرد و گفت: اگر نبود قیام عاشورا، اکنون چیزی به نام «قال الباقر و قال الصادق» نداشنیم.
کد خبر: ۹۱۷۰۳۴۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن امیرنژاد با بیان اینکه همه ما مدیون حادثه جانگداز عاشوراییم و این خون به ناحق ریخته شده اباعبدالله و یاران باوفای آنحضرت است که موجب بیداری بشریت از خواب غفلت شده است، اظهار کرد: اگر قیام عاشورا شکل نمی گرفت، دین اسلام، احکام و قرآن به فراموشی سپرده شده بود و امام باقر(ع) نمی توانست دانشگاهی تاسیس کند و امام صادق(ع) نمی توانست در این دانشگاه آنهمه شاگرد تربیت کند.

   وی به تلاش دشمن برای ایجاد تحریف در عزاداری ها با ترویج بدعت ها و انحرافات، اشاره کرده و هشدار داد: پشت صحنه تمامی قمه زنی ها، عَلَم گردانی ها و دیگر رسوم غلط، انگلیس و استکبار ایستاده است و می خواهند هویت، فرهنگ و حقیقت امام حسین(ع) و راه و رسم ایشان را از بین ببرند.

   مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه، اقامه نماز، پرداخت زکات، امر به معروف و نهی از منکر را فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است چرا که آرامش، امنیت و پیشرفت جامعه و حفظ ارزشهای اسلامی و انسانی تنها در سایه اقامه این واجب الهی میسر است.

   حجت الاسلام امیرنژاد در تشریح دعای هجدهم صحیفه سجادیه، این دعا را دعایی بسیار پربار و پرمحتوا در عین کوتاهی دانست و گفت: تسلیم محض رضای خدا و شکرگذاری قضا و قدر الهی، بالاترین درجه عبودیت است که در این دعا، عینیت یافته است.

   وی با بیان اینکه امام سجاد(ع)، بیانات، اهداف و پیام های خود را در قالب دعا بیان داشته است و اساس مدیریت آنحضرت بر دعا استوار است، اظهار داشت: صحیفه سجادیه یک برنامه زندگی منسجم و کامل برای بشریت است که متاسفانه هم از طرف عوام و هم از طرف خواص مورد غفلت واقع شده و آنگونه که باید مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

   حجت الاسلام امیرنژاد بر لزوم تدریس مفاهیم صحیفه سجادیه و نهج البلاغه در دانشگاه ها و حوزه های علمیه به عنوان دروس مهم و کلیدی تاکید کرد و افزود: خیر دنیا و آخرت در گرو عمل به فرمایشات معصومین(ع) و سیره و سبک زندگی آنان است.

کارگاه اخلاقی کارکنان سپاه میانه با موضوع تفسیر صحیفه سجادیه و نهضت عاشورا در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات