خبرهای داغ:
همزمان با فرارسيدن ماه محرم الحرام و ايام سوگواری سيدالشهداء (ع)،
همزمان با فرارسيدن ماه محرم الحرام و ايام سوگواری سيدالشهداء (ع)، مراسم عزاداری دانشگاهیان در مسجد النبی (ص) دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۴۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود، صبح امروز مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و با حضور مسؤولین، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مسجدالنبی (ص) این واحد دانشگاهی برگزار گردید. در این مراسم که با مداحی و نوحه سرایی مداحان اهل بیت همراه بود پس از قرائت زیارت عاشورا حجه الاسلام والمسلمین ابراهیم جبله به ایراد سخنرانی در خصوص این ایام پرداخت. سخنران این مراسم با طرح و ایراد درس‌های عاشورا گفت: یکی از درس‌های که قیام اباعبدالله (ع) به ما می‌دهد درس هدایت است درسی که به درستی از بطن قیام عاشورا برداشت می‌شود، چرا که امام حسین (ع) فرمود:: سنت پیامبر (ص) از بین رفته است و بدعت در دین بوجود آمده است و من برای هدایت و اصلاح جامعه خروج می‌کنم و همچنین پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ان الحسین مصباح الهدی وسفینه النجاه؛ این فرمایش پیغمبر (ص) گویای این درس از عاشورا یعنی هدایت می‌باشد.
اهتزاز پرچم عزای حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
آیین اهتزاز پرچم عزای حسینی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و با حضور رئیس، مسئولین، اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.
در این مراسم که بعد از نماز ظهر و عصر و در جوار مزار مطهر شهدای گمنام این واحد دانشگاهی برگزار گردید، پس از تعویض پرچم‌های قدیمی، پرچم سیاه نماد ایام عزاداری سید و سالار شهیدان همراه با مرثیه سرائی، مداحی و چاوشی خوانی مداح اهل بیت در مقابل ساختمان اداری این واحد دانشگاهی به اهتزاز درآمد که تا پایان ماه صفر برافراشته خواهد ماند.
لازم به ذکر است مراسم عزاداری و سخنرانی در دهه اول محرم در روز‌های اداری از ساعت ۷:۳۰ الی ۸:۱۵ صبح در این واحد دانشگاهی همراه با پذیرایی از عزاداران توسط بانیان محترم ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها