حذف برنامه‌ریزی‌شده اساتید انقلابی از دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه

مسؤول بسیج دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه با اشاره به برخورد با اساتید انقلابی این دانشکده گفت: مسؤولان دانشگاه اگر قرار است استادی را اخراج کنند بگویند به چه دلیلی می‌خواهند این کار را انجام دهند.
کد خبر: ۹۱۷۰۶۹۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

به گزارش بسیج، امیرحسین طیبی‌فرد درباره نامه جمعی از دانشجویان این دانشکده پیرامون برخورد با اساتید انقلابی گفت: دانشگاه علامه طباطبایی از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار است و نخبه‌های رسانه های کشور نیز در دانشکده علوم ارتباطات این دانشگاه پرورش پیدا می‌کنند و از آنجایی که این افراد می توانند فضای رسانه ای کشور را تحت تاثیر قرار دهند، این دانشکده برای جریانات سیاسی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: به همین دلیل از بیرون از دانشگاه فشارهای زیادی آورده می‌شود که برخی استاد جذب هیات علمی دانشکده شوند تا در سال های آینده تاثیر خود را بر روی دانشجویان بگذارند، به طور مثال در سال های گذشته استادی را داشتیم که از دانشگاه دیگری به دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه آمد و در حالی که رشته‌اش هم مرتبط نبود توانسته بود با ارتباط گیری با دانشجویان دانشکده که اکثریت آنها انقلابی و حزب اللهی هستند، تاثیراتی را روی برخی دانشجویان بگذارد. 

این فعال دانشجویی با اشاره به برخی فشارها به اساتید انقلابی خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی نرم چنین کارهایی را انجام می دهند. از طرفی به اساتید مدعو انقلابی هم اجازه تدریس نمی دهند. درباره اینکه هیئت علمی در دانشکده چگونه جذب می شود هم مسائل مطرح است، به طور مثال استادی که بعد از سال ۸۸ اخراج شده بود و دانشگاه تهران هم آن را نپذیرفته بود را وارد دانشکده کردند این در حالی است که رشته وی هم مرتبط با دانشکده نبود.

طیبی‌فرد اضافه کرد: گاهی انتقاد می شود که رئیس قبلی دانشکده علامه برخی از اساتید و دانشجویان را اخراج کرده است حال اگر رئیس قبلی دانشگاه چنین کاری کرده و دلیل آن را هم بیان کرده است اینها خودشان خیلی زیرکانه چنین کاری را انجام می‌دهند و کاری می کنند که خود استاد مجبور شود کارش را رها کند.

وی افزود: چه اتفاقی رخ می‌دهد که به این نتیجه می رسند یک عضو هیئت علمی با بیست تا ۳۰ سال سابقه را اخراج کند، مسلما این یک ماجرای برنامه‌ریزی شده است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه یادآور شد: اینکه جمعی از دانشجویان نامه می‌نویسند و نسبت به برخورد با اساتید انقلابی انتقاد می کنند نشان دهنده دغدغه آنهاست و اگر واقعاً دانشجو برای مسئولان دانشگاه اهمیت دارد باید به حرف آنها چه می گویند اساتید انقلابی نباید اخراج شوند، توجه کنند.

طیبی فرد در خاتمه گفت: خواسته ما این است که مسئولان دانشگاه دلیل فشار به اساتید انقلابی را مطرح کنند و اگر قرار است استادی را هم اخراج کنند بگویند به چه دلیلی می خواهند این کار را انجام دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار