اگرچه دولت نمی‌تواند براساس قانون اقدام به ساخت پالایشگاه کند، اما می‌تواند با تسهیل کردن ورود بخش خصوصی به ساخت پالایشگاه و پتروپالایشگاه مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی را عملیاتی کند.
کد خبر: ۹۱۷۰۷۶۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  این روز‌ها در خبر‌ها می‌شنویم که مسئولان اجرایی کشور در وزارت خانه‌های مختلف از نفت گرفته تا وزارت امور خارجه به دنبال راه کاری برای افزایش فروش نفت خام هستند تا از این طریق بتوانند برای اداره کشور درآمد ایجاد کنند. برای این منظور می‌توان به مذاکرات خارجی وزیر امور خارجه و سفر‌های اخیرش به اروپا و آسیا اشاره کرد و حتی صحبت‌های اخیر وزیر نفت در جمع خبرنگاران که بر افزایش فروش نفت خام تاکید کرده است.

این موارد نشان می‌دهد رسما دولت این صحبت مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی را که واجب العین است فراموش کرده و سعی دارد مسیر خود را مانند گذشته ادامه دهد، زیرا که می‌داند تنها راه سهل الوصول برای بدست آوردن درآمد خام فروشی نفت است.

سال‌ها پیش مقام معظم رهبری در یکی از سخنانشان فرموده بودند "اگر این نفت دست غربی‌ها بود برای هر استکان آن‌ها پول‌های هنگفتی از ما طلب می‌کردند. " ایشان در دیدار اخیرشان با اعضای هیات دولت به منظور هفته دولت نیز دوباره تاکید کرده اند که باید به تدریج از خام فروشی نفت جلوگیری شود.

اما آیا منظور مقام معظم رهبری بستن در چاه‌های نفت است یا اینکه نفت تولید شود و آن به صورت صحیح مورد استفاده قرار گیرد.

کارایی صندوق توسعه چیست و چرا همواره ایشان فرموده اند که درآمد حاصل از صادرات نفت خام باید در صندوق توسعه ملی واریز شود و از این درآمد صرف امور زیربنایی و توسعه شود.

ارسال نظرات